Gå til innhold

[Løst]Hvor mange år kan en macbook pro brukes

LFL

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en macbook pro og lurer derfor på hvor lang "varighet" den har?

Jeg tenker mest på om den holder til skolearbeid om 3-4 år eller om den er helt utdatert da?

Endret av LFL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjennomsnitt levetid for en bærbar pc er 2 år før det begynner å ''skje'' ting, men disse tingene er jo forårsaket så er du veldig flink til å passe på den kan den holde lenge, men det er jo holdbarheten. om den er utdatert kan jeg vel nesten garantere men dette er jo viss det er veldig viktig å ha det nyeste!

hatt min pc i 2 år nå, garantien eller reklamsjonen eller hva det er har akk gått ut å nå begynner det å skje ting :(

Lenke til kommentar
gjennomsnitt levetid for en bærbar pc er 2 år før det begynner å ''skje'' ting, men disse tingene er jo forårsaket så er du veldig flink til å passe på den kan den holde lenge, men det er jo holdbarheten.

MBP er en solid maskin i aluminium, langt mer holdbar enn diverse maskiner som består av småbiter i sprø plast.

Om «skolearbeid» innebærer skriving, litt regneark og normal bruk av nett vil maskinen kunne holde i mange år. Etter 2-3 år vil batteriet begynne å svekkes en del – avhengig av bruk – om du skifter ut dette er det ingenting i veien for at maskinen kan fungere utmerket i noen år til. Så lenge bruksområdet ikke forandrer seg betydelig og du tar godt vare på maskinen ville jeg ikke nølt med å si at den kan holde i 5-6 år.

Lenke til kommentar

Maskinen vil i hvertfall i starten bli brukt som den maskinen som blir brukt til alt, inkludert det å bli dradd frem og tilbake til skolen hver dag. Etter et par år kan det godt være at jeg kjøper en ny maskin, men slik jeg ser på det nå så kan nok det fort bli en stasjonær og lurte da på om macbook pro ville holde til å bli brukt som skolepc de årene jeg da har igjen på skolen.

Lenke til kommentar

Bare kjøp et solid beskyttelsestrekk og en god sekk å bære maskinen i, så har du lite å bekymre deg for LFL.

Går du på en skole der du trenger enorme mengder datakraft ville saken selvsagt vært en annen, men da hadde du vel ikke stilt spørsmålet slik du gjør i utgangspunkt, formodentlig.

Lenke til kommentar

Min forrige Mac (en powerbook 12" alu) hadde jeg til aktiv studiebruk i ca. 4 år før den ble pensjonert. Det var til tider hard bruk og masse skriving. De dokumentene som jeg har tatt vare på fra tidligere studieår opptar 40 meg. på disken, alt skrevet med den maskinen. Er også masse som har blitt skrevet som har blitt slettet også.

Kjøpte meg en ny mac nå siden disken begynte å bli litt sliten etter x antall fall i gulvet siden man ikke har skikkelig skrivebord på Edderkoppen (uvørne personer som dultet borti osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...