Gilbert Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 I min mappe mappe Innholdet i disse filene vil jeg gjerne lese, bruke foreach og vise frem. Sikker på at det er mulig... Tilslutt -takk for alle svar og "oppmerksomhet" jeg har fått -php begynner virkelig å bli gøy Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 http://no.php.net/manual/en/function.readdir.php er nøkkelen Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 har forsøkt å analysere den. Hvor skal jeg putte inn foreach (som jeg går ut fra skal inn?) Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 fra den sida nevnt over.. her er vel en grei kodesnutt <?php $the_array = Array(); $handle = opendir('.'); while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { /* as descripted below: these "files" will not be added to the array */ $the_array[] = $file; } } closedir($handle); foreach ($the_array as $element) { echo "$element @br /@ n"; } ?> Den lager en array ($the_array[]) med alle filene .. deretter tar den en foreach .. hver fil .. som $element så kan du gjøre hva du vil med $element hver gang den går gjennom lista - der $element da først er fila 103, så 52 og så 86 .. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Den saken ovenfor blir "aldri" ferdig. if ($handle = opendir($navme)) { echo "Directory handle: $handlen"; echo "Files:n"; while (false !== ($file = readdir($handle))) { $innlegg = array($file); foreach($innlegg as $e => $p){ list ($dato,$emne,$melding) = explode("|4re;|2|", $p); echo "$dato"; } } closedir($handle); } Er det noe galt her -forruten at den ikke fungerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå