storken Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei! Har i de siste dagene nå opplevd et snedig problem. Det virker til at ladekontakten til min acer er slitt og ikke holder så bra som den en gang gjorde. Den sitter jo fortsatt ganske fint inni, det er lite slark sidelengs og inn/ut, men plutselig slukker pcen og jeg ser ledlyset, som indikerer at laderen er plugga i, komme på igjen. Det er altså når denne leden slukkes at pcen går helt svart. Så kommer det snedige: Når jeg slår på pcen er batteriet helt utladet, jeg kan ha sett på batterinivået 5 min før pcen svartna - og da ville det ha vært på 100%. Om jeg drar ut laderen går den, som vanlig, i strømsparingsmodus - men det gjør den ikke om kontakten "mister taket" i 1 sekund slik som det virker som den gjør. Har kontaktet Acer support, men de er jo helt "fantastiske" for å si det sånn. Jeg er også så avhenging av maskinen i skolesammenheng at jeg ikke kan levere den inn til et verksted. Noen som har en ide om hva dette kan være? Takker for svar! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Altså når laderen mister kontakt så skrur dataen seg av og? I så fall er det dataen det er litt slarkete kontakter i. Lenke til kommentar
storken Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Altså når laderen mister kontakt så skrur dataen seg av og?I så fall er det dataen det er litt slarkete kontakter i. Stemmer, akkurat dette jeg finner snedig. Jeg har ikke hatt problemer med dette for inntil 4-5 dager siden. Dataen er en slik 18,4" og er solid bygd i kontakten og skjermfestene, kjipt at dette skal begynne å kødde til nå. Batteriet blir heller ikke varmt selv om det går fra 100 til 0 prosent når dette inntreffer - er forvirra. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hmm merkelige greier dette med batteriet. Vet fatter har samme problem med sin laptop. Dunno med batteriet dog. Meen, ofre den et par dager på verksted duu er nok ikke noe du får gjort noe med, her må det nok til med proffe folk og en nypussa loddebolt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå