Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Slettet "vis16.dll" - programmer fungerer ikke

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hei!

I en periode nå har jeg fått konstante advarsrler fra ad-aware om at filen "vis16.dll" har utgjort en trussel, og at den bør fjernes. Jeg har alltid lagt den i "quarentine", eller bare valgt "remove", men den kom altså igjen, og igjen. I dag ble jeg lei og søkte opp filen manuelt og slettet den, skulle jeg nok ikke gjort...

Nå fungerer hverken Spotify, google chrome, firefox, MSN eller noen andre programmer slik de skal, akkurat som om de har mistet muligheten til å mellomlagre, eller en viktig config-fil.

Jeg har forsøkt å gjenopprette systemet til et tidligere tidspunkt, men uten hell. Papirkurven har jeg selvsagt tømt, så ikke kan jeg gjenopprette filen heller!

Har noen noen tips til hvordan jeg skal fikse dette? Har tenkt på å laste ned filen igjen og forsøke å legge den tilbake i mappen sin, men folk på nettet hevder at dette er er virus, så jeg er litt usikker...

Kan det være at jeg har slettet noe i samme slengen, eller er dette faktisk en viktig fil i systemet mitt? Jeg kjører Windows XP med nyeste SP.

Takker for svar

... hvis ikke blir det formatering neste!

EDIT: ser nå at det er en prosess kalt "vis16.exe" som kjører, men dethar ikkeno å si om jeg avslutter denne. Skal undersøke det lit nærmere!

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jeg ikke mulighet til å gjøre før på mandag.
Poenget er at du IKKE skal bruke windows når det er infisert av virus. Grunnen er rett og slett at mange virus har til hensikt å snappe opp passord og bank-informasjon, slik at bakmennene skal kunne tømme kontoen(e) dine for penger.

Eller evt. kryptere filene dine og gjøre disse ubrukelige, for deretter presse deg for penger for at du skal "få tilbke" filene dine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Er klar over det, men jeg går på skole og MÅ ha ferdig noen prosjekter til mandag. Bruker selvfølgelig ikke nett-bank eller noen andre slike sider på denne pc-en! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne filen kan utføre følgende virkemåte.

- Vanligvis laget av usikre prosess.

- Registrert som Dynamic Link Library fil.

- Vanligvis har tilfeldig filnavn og refererer til mange versjoner av et biblioteket for dynamiske koblinger.

- Kan injiseres / festet til legitime Windows prosessen som explorer.exe eller andre.

- Filnavnet VIS16.DLL ble først sett 16 oktober 2009

VIS16.DLL kan også bruke følgende navn:

- M1|VIS16.DLL

- M4|31578089.DLL

- 17546702.DLL

- 22263235.DLL

- 01885532.DLL

- 81018465.DLL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...