jonaz91 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 bruker masse pengar. meir enn eg har råd til, er korttenkt. går kaskje 70kr,- dagen, kanskje 200. men gjennomsnittlig, kanskje 130 elns :/ har ganske kraftig med utgifter i snus, røyk og alkohol i tillegg... skjerpingzz Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Oh shit! Jeg bruker kanskje 150 hver dag :O Ting jeg pleier å kjøpe: Bananer (til pause mellom forelesning) Mr. Lee nudler (enkelt å varme opp på skolen) Drikke, fanta, urge, mineralvann eller julebrus. Melk (når det trengs) Godt (noe godt å knaske på mellom middag og kveldsmat) Middags produkter. F.eks ris, kjøttkaker, kjøttdeig, pytt i panne osv.) + masse andre praktiske ting som man må fornye en gang i blant. Pleier også å kjøpe noe lunjs på skolen til ca. 30-40 kr. Ser nå at jeg bør begynne å bli mer sparsom.. Mr.Lee er dyrt og det er lite mat samtidig som det ikke er spessielt sunt. Godteri greier du vel å spare til kun helgen? Godteri koster mye! Brus??? Hvorfor ikke drikke vann? Det er helt gratis og myyyee sunnere. Jeg vet det kan bli vanskelig hvis du er avhengig av brus, men prøv i det minste! Du sparer så mye på det både økonomisk og helsemessig. Ikke kjøp mat på skolen, da det helt sikkert er mye billigere å lage niste selv. Hehe. Mr. lee nudler så enkelt da. Bare bruke vanndispenser på skolen og vente 3 min så ferdig! Godteri hører helgen til ja, men du vet når man gjør lekser i hverdagen så er det liksom så greit å ha noe å kose seg med. Det med brus er litt overdrevent. Drikker ikke så mye brus nå lenger. Har gått over til vann som regel. Men unner meg brus i helgen! Å lage niste selv? Har prøvd, men har gitt det opp... Må jo sto opp før om morgenen for å smøre og mekke. Liker ikke å stå opp før jeg MÅ. hehe. Så spiser aldri frokost, men har med meg noe frukt og en yoghurt på skolen hver dag. Men det topper seg kanskje å kjøpe Imsdal sportsvann 3 ganger i uke til trening? Huff...må jobbe med å kutte budsjettet. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Brukte 500-600 i uken til husholdning generelt Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 studerer i storbritannia og bruker vel 1500 i mnd noe som er MYE mat med prisene her. sånn ellers så går det med latterlige mengder på alkohol da alt av foreninger og klubber har møter/treff i en times tid og så drikkes det hele natta. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 I høst har jeg brukt gjennomsnittlig 51kr per dag i mat og husholdningsvarer. Jeg vet at dette er litt mer enn i fjor, uten å ha eksakte tall for det. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hvordan overlever dere på så lite penger til mat? Kan dere gi meg eksempler på hva dere spiser hver dag? Jeg og kjerringa bruker minst 4500 i mnd (Sjekka coop sitt regnskap, ikke alltid jeg bruker coop kortet så...) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 bruker ca 300 i uka.. av dette går ca 80kr med til å spise ute i gang i uka.. (mc donalds, kebab) ellers går det mye kneipbrød, spagetti, 2 kilos poser med ris denne uka begynner jeg med termos med kaffe også da kantinekaffe smaker bajs, statoil smaker bais og er ofte ute av drift og at jeg får satans mye kaffe for samme pris ellers... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Oh shit! Jeg bruker kanskje 150 hver dag :O Ting jeg pleier å kjøpe: Bananer (til pause mellom forelesning) Mr. Lee nudler (enkelt å varme opp på skolen) Drikke, fanta, urge, mineralvann eller julebrus. Melk (når det trengs) Godt (noe godt å knaske på mellom middag og kveldsmat) Middags produkter. F.eks ris, kjøttkaker, kjøttdeig, pytt i panne osv.) + masse andre praktiske ting som man må fornye en gang i blant. Pleier også å kjøpe noe lunjs på skolen til ca. 30-40 kr. Ser nå at jeg bør begynne å bli mer sparsom.. Mr.Lee er dyrt og det er lite mat samtidig som det ikke er spessielt sunt. Godteri greier du vel å spare til kun helgen? Godteri koster mye! Brus??? Hvorfor ikke drikke vann? Det er helt gratis og myyyee sunnere. Jeg vet det kan bli vanskelig hvis du er avhengig av brus, men prøv i det minste! Du sparer så mye på det både økonomisk og helsemessig. Ikke kjøp mat på skolen, da det helt sikkert er mye billigere å lage niste selv. Hehe. Mr. lee nudler så enkelt da. Bare bruke vanndispenser på skolen og vente 3 min så ferdig! Godteri hører helgen til ja, men du vet når man gjør lekser i hverdagen så er det liksom så greit å ha noe å kose seg med. Det med brus er litt overdrevent. Drikker ikke så mye brus nå lenger. Har gått over til vann som regel. Men unner meg brus i helgen! Å lage niste selv? Har prøvd, men har gitt det opp... Må jo sto opp før om morgenen for å smøre og mekke. Liker ikke å stå opp før jeg MÅ. hehe. Så spiser aldri frokost, men har med meg noe frukt og en yoghurt på skolen hver dag. Men det topper seg kanskje å kjøpe Imsdal sportsvann 3 ganger i uke til trening? Huff...må jobbe med å kutte budsjettet. Funker ganske greit for min del når jeg vente meg til å lage niste om kvelden. Endret 15. november 2009 av Thomas_H Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hvordan overlever dere på så lite penger til mat? Kan dere gi meg eksempler på hva dere spiser hver dag? Jeg og kjerringa bruker minst 4500 i mnd (Sjekka coop sitt regnskap, ikke alltid jeg bruker coop kortet så...) Kjøper i store kvantum av gangen og fryser ned, lager det meste fra bunnen av, har én handledag i uka, setter opp ukemenyer, går for billigproduktene (som jeg synes ofte er like bra som de dyrere merkene) f.eks First Price og spiser lite ute. Endret 15. november 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå