didleik Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hei. jeg har lenge tenkt å kjøpe ny data satt og så på i går og kom opp med dette opsettet. er det bra til litt tunge spill? kabinett: Antec Twelve Hundred CPU: Intel Core i5 Quad Processor i5-750 RAM: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 skjermkort: XFX Radeon HD 4870 1GB GDDR5 HK: MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 Endret 7. november 2009 av didleik Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 du får nok ikke kjørt noen spesielt tunge spill på et sånt oppsett Jeg anbefaler dette oppsettet: CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition RAM: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 GPU: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 HK: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Socket-AM3 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Nå gjør nok dere begge feil her, dere legger for mye vekt på på cpu, men gi nå en prisramme så kan vi nok finne ut hva som gir best spill oppsett. Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 CPU-en og GPU.en er de viktigste komponentene i en gaming PC, med en AMD 965 trenger man ikke en topp GPU, grunnet hastigheten på CPU-en! så oppsettet jeg lagdet er så og si perfekt for dagens spill. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Danny, du har nok sedd deg blind på tester med lav grafikkoppsett, grafikk lages av grafikkortet, og i en spill rigg legger en mest vekt på grafikkortet, deretter finner en en cpu som er kraftig nok til å drive grafikkortet. Det nytter lite med en meget god cpu dersom gpu ikke står i forhold. Lenke til kommentar
fpsplayer Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 AMD Phenom II X4 965 Black edition 3,4 GHz sammen med en Radeon HD 5850 funker nok veldig bra til dagens spill. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 jo det gjør det, men phii 720 lett overklokket vil drive 5850 like bra, vesentlig rimeligere. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 @Osse: Det er tydelig at det er en det myter som må knuses når det gjelder spill-PC-er. Apropos vår meningsutveksling i en annen tråd Lenke til kommentar
didleik Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 aha skjønner:P takk for svar Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 en CPU driver ikke GPU-en. I et spill viser GPU-en bildene mens CPU-en gir GPU-en bildene. jo seinere CPU-en er, jo ferre bilder får GPU-en, jo lavere synker FPS-en, så en sterk CPu er viktig å ha. selførgelig er det viktig å ha en sterk GPU men ATI R5770 er mer en sterk nokk til å "kjøre" spill som eks: crysis og COD. PS: jeg har et 8800GTX. det kjører crysis Full HD, Very high, 8xAA, og jeg har en i7 920 4GHz. så CPU-en har mye med spillets ytelse å gjøre. selvførgelig vet jeg at GPU-en har mer med et spill og gjøre enn en CPU. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Det er nok desverre slik, didleik, det kommer også ann på flere ting hvordan en rigg bør settes opp. Hvor mye vil du bruke er første bud en trenger å vite, deretter om du prioriterer maks ytesle out of the box eller om du setter oppgrderingsperspektivet høyest. Mest ytelse out off the boks for en relativt rimelig penge nå skulle være Phii 955 770 chipset singel pci x 16 radeon 5870 Dette er ikke særlig oppgraderingsvennlig, men det holder nok noen år og da er det kommet nye gpu'er som nok tar like stort sprang som 58xx serien gjorde denne gangen. Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 kansje du bør vente til ATI R5870X2 kommer ut. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Danny det er en enkel sak å sette opp en rigg til rundt 5k som vil kjøre spill bedre enn det du har nå. 880o gtx var et godt grafikkort noen år tilbake, men det er ikke i nærheten av å kunne utnytte en i7 @ 4 ghz. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 en CPU driver ikke GPU-en. I et spill viser GPU-en bildene mens CPU-en gir GPU-en bildene. jo seinere CPU-en er, jo ferre bilder får GPU-en, jo lavere synker FPS-en, så en sterk CPu er viktig å ha. selførgelig er det viktig å ha en sterk GPU men ATI R5770 er mer en sterk nokk til å "kjøre" spill som eks: crysis og COD. PS: jeg har et 8800GTX. det kjører crysis Full HD, Very high, 8xAA, og jeg har en i7 920 4GHz. så CPU-en har mye med spillets ytelse å gjøre. selvførgelig vet jeg at GPU-en har mer med et spill og gjøre enn en CPU. Om jeg hadde kjørt samme skjermkortet på en PC med Athlon II X2 250 og nøyaktig samme oppløsning og settings, så hadde jeg trolig hatt nøyaktig samme fps som du har. CPU-en din er ikke i nærheten av å være begrensing i det oppsettet. Faktisk vil du først få reell effekt av CPU-en om du kjører HD 5870 i CF. Du burde ellers ta en kikk på testene referert i denne posten. Osse har en nesten tilsvarende. Skulle vel mer eller mindre motbevise det du tror. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ta nå hensyn til at lcd skjermer har en oppfriskingfrekens på 60hz, dvs 60 fps , så vil du se at selv 5850 driver dagens spill godt nok. Dog det finnes endel dyrere lcd skjermeer med 100 og 120 hz, hvorvidt vi er i stand til å se forskjell på 60 hz og 100 hz strides det om. Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 ja, nå lærte jeg noe i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå