Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst]Fukt inne, damp og dugg på ruter.

Anbefalte innlegg

Hei! Her jeg bor nå er det slik at selv om ventilen (på stua/kjøkkenet kombinert) dugger det på rutene. Jeg har prøvs å lufte men uansett så blir det så mye dugg at jeg konstant må tørke av rutene for å forhindre soppvekst og råte i vinduskarmen. Er det noen som har noen kjerringråd på hvordan jeg kan unngå dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondens oppstår når varmluft med høy luftfuktighet treffer kale flater. Vannmengden ved 100% luftfuktighet ved ca 20 grader mot 10 grader er nesten dobbelt så mye vann ved 20 grader (om jeg ikke husker feil nå). Hvordan er vinduene det dugger ved, er de hele, dvs ikke punkterte for da har de null isoleringseffekt og blir iskalde.

Lenke til kommentar

Vel jeg fant løsningen . Det hang en panelovn der når jeg flytta inn, jeg hadde egen så jeg satte den i boden på baksiden av huset. Nå har tydligvis en eller annen wattnisse tatt den ovnen... Vel vel, skal handle inn persienne i mårra og sette oljeovnen i såpass forstand at vinduet blir varma opp mens jeg leter etter den forsvunne panelovnen.

Lenke til kommentar

Jeg bor i første etasje i byen, og hun som hadde rommet før meg sa i går at folk har pleid å prøve å kaste stinkbomber inn når vinduet står åpent. I tillegg til at det er dumt av meg å gjøre det enklere å bryte seg inn her.

Men i dag er det faktisk ikke noe dugg her! herlig:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...