Sisyphus Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Noen som kan anbefale en rørforsterker som du bygger selv til en prislapp max 5000 kr? Bruksområde er hovedsakelig tenk sammen med et fremtidig Klipsch Reference RF 82 eller 83. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Noen som kan anbefale en rørforsterker som du bygger selv til en prislapp max 5000 kr? Bruksområde er hovedsakelig tenk sammen med et fremtidig Klipsch Reference RF 82 eller 83. Hvis du skal ha en ''super-duper'' rørforsterker til under 5000, tror jeg du bare kan glemme det, selv om den er hjemmebygd. En slik forsterker krever noen saftige komponenter, og til slutt vil man ende opp med det dobbelte av den prisen man var ute etter å holde seg under. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for en typisk Williamson-krets med EL34 rør, da den gir mye ''bang'' for penga, og komponetene er så universale at de ofte er ganske rimelige. Dessuten finnes disse komopnetene i såpass mange kvaliteter, at man lett kan oppgradere til f.eks bedre utgangstrafoer hvis ønskelig. Jeg foreslår du taster ''Williamson amplifier circuit'' inn i en søkemotor og begynner undersøkelsen defra, siden disse finnes i minst hundre versjoner, og jeg ikke kan anbefale ett spesiellt skjema. Kanskje ta en titt på den orginale av Mr. Williamson himself? Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 http://www.bottlehead.com/et/adobespc/S.E.X./SEX.htm Sett for meg en sånnen. Skal fungere greit både som hodetelefon amp, (skal parre denne med Sennheiser HD650) og fungerer bra med hornhøytalere som klipsch. Har tenkt å invistere i Klipsch RF-82 eller 83 senere. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Den er sikkert helt grei den der ja. Nå greier du ikke noe diskoteksvolum med den, men det er du sikkert klar over... Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Er ikke på jakt etter noe diskoteksvolum da mine omgivelser ville reagert med trusler og politi . Desutten er jeg mer interresert i lydbilde og kvalitet enn kvanitet i lydstyrke. Og til prisen (400 dollar) tror jeg det skal bli mye bang for the buck. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har du råd til å kjøpe RF-82 eller RF-83, har du også råd til å bruke litt mer på forsterkeren mener nå jeg... RF-82, kr 10 000,- RF-83, kr 23 900,- Selv har jeg RF-15, og ELLA (en eldre versjon enn den de selger i dag) fra diyhifisypply.com Betalte vell litt over 6000 for forsterkeren jeg (dollaren var lav), og 7000 for høyttalerne den gangen. RF-15 selges vell ikke lenger, trur den er erstattet av RF-52 (ca 6000 kr). RF-15 har litt lite bass, mulig RF-52 er litt bedre. Å gå opp til litt større woofere slik som RF-62 er sikker ikke så dumt... For så store høyttalere som RF-82 og RF-83 spørs det om en trenger en kraftigere forsteker ? (er ikke noen ekspert på området akkurat, 50W vill jo gi masse lyd, men det er kanskje andre ting som spiller inn...) Jeg bruker KT-88 rør i forsterkeren (så jeg har 2*50W ut), og det er mer enn nok når en har følsomhet som klipsch har (96dB @ 2.83 volts/1 meter). Låter utrolig bra synes jeg. Forsterkeren er også utrolig bra, null støy (suss eller brumming). sjekk: http://diyhifisupply.com/catalog/24 Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Jeg kommer til å importere RF-82 tror jeg fra USA. Med moms og frakt vil den komme på rundt 7.000 kr. RF-83 lyder best med en kraftig forsterker på 300w (solid state) ifølge lydogbilde.no men de er ganske lettdrevne. Denne forsterken du viser til ser utrolig bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå