Gå til innhold

Hovedkortet vil ikke la meg kjøre 1,53 ghz

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt.. kjøpte meg nylig et Epox 8KHA+ og AMD 1800 1,53. Kobla til alt og satte igang med installasjonen, men problemet er at den ikke klarer å kjøre i 1,53 - da for jeg bare fram den beryktede blå skjermen med mld "windows error" eller at PC'n slår seg av.. :sad: Men den tillater at jeg kjører den i 1,15 ghz.. Noen råd om hva jeg har gjort feil eller hva som kan være galt? Fikk vite at man kanskje trenger en slem strømboks på over 340 W, noen formening om det? *hjelp*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sjekka det to-tre ganger og den sitter fast, har lasta ned BIOS-update. Snakka nettopp med en kar på nettet og fikk vite at han visstnok hadde det samme problemet - han sa at det var en fabrikkfeil som gjorde at 5 Volten ikke fikk sine 5 volt.. kan det stemme?

Lenke til kommentar

ser ut som om du får kjørt systemet ditt på 100MHz og ikke 133. (1.15 * 1.33 = 1.53).

støtter rammen din 133MHz?

dette er vel DDR ram HK og da må du bruke PC2100 ram.

har du PC1600 ram er nok det problemet ditt.

bsa

Lenke til kommentar

Du må kjøre på 133MHz FSB. (133*11,5 =1533,33) Går det ikke an å sette prosessoren til XP 1800+ da, så alt ordner seg selv? Dersom denne "settingen" ikke er tilgjengelig, må du kanskje oppdatere bios, som tidligere var nevnt.

Lenke til kommentar

jeg vet hvordan jeg skal få den til å kjøre i 1,53 - men som jeg skrev i begynnelsen, problemet er at jeg for fram en blå skjerm "windows error, system haltet - restart comupter"(eller no lignende) eller at PC'n slår seg av under loadinga til windowsen..

Lenke til kommentar

halla

jeg har akkurat samme problemet med min epox 8kha+ og athlon xp 1800+..vil ikke kjøre på 133fsb da får jeg bare blå skjerm eller at maskina ikke vil boote i det hele..har prøvd alle bioser(beta og) og har feilsøkt med å fjerne alt som er i maskina..har og prøvd anna ram...må vær fabrikk feil på hovedkortet..noen som kan finne på en annen grunn?

mvh

Arch:)

Lenke til kommentar

hva om du/dere formaterer disken og legger inn på nytt? hva med å øke volten? hvor varm er cpuen? står i pc health og under oppstart!

Jeg har boota min xp1700+ på 1800+ og det gikk.... hovedkortet støtter prosessoren. kan dog være fabrikkfeil, da kan dere/du reklamere...

Lenke til kommentar

Da får nok jeg å det samme problemet..

Har kjøpt 8KHA+ og bestilt 1800 XP :|

I manualen til hk står det på side 2-1:

*Prosessor

- AMD Athlon, Duron Processors, Socet A, Operating

at 600MHz ~ 1,4GHz

og jeg kjøpte meg 256ram med ecc, som ikke støttes av

hk.

Vet ikke om dette har noen betydning, men det står så..:sad:

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om problemer med ecc ram og epox 8kha+

hvis man skal bygge pc selv bør man vite å sette på 133 mhz fsb. hvis man ikke kan såpass bør man få litt hjelp.

les manualen i hvertfall!

står vel jumper 1-2 duron t-bird og jumper 2-3 palmilino på hk'et?

Lenke til kommentar

alstå, som jeg har skrevet nå 4 ganger tror jeg: den vil IKKE(!!) la meg kjøre på fsb 133!! det er derfor jeg spør om det her..! jeg har oppdatert biosen men det funka heller ikke..

GaLiHaLen: jeg installerte en en ny windows på denne maskina her, men har allikevel dette problemet.

Lenke til kommentar

Kjøp nytt hovedkort.

sånn går det når man kjøper møkk !

Jeg husker for 5-8 år siden så var epox korta utskjelt pga mye feil og dårlig stabilitet :sad:

og gjorde det veldig dårlig på tester :sad:

Derfor har jeg holdt meg unna dette merket.

og forde om det kommer ett epox kort ala det mange av dere har kjøpt på databutikken som de sier skal være bra og som gjør det ok på tester , så tror jeg ikke helt på det ,da som sagt epox før var definert som "jalla" merke uten kvalitet.

så hvorfor ta sjansen på slikt bare får og spare 100- 200,- .

Jeg holder meg til de gode merkene ala Asus og MSI ,da kvaliteten jevnt over er MYE bedre en "lada" merket epox..

Sånn er det .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...