Bluedude83 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Jeg er på jakt etter ett nytt skjermkort. Jeg har litt peiling på data men ikke så mye til å kunne forstå hva jeg trenger til min maskin, så jeg trenger hjelp til å finne ett som dere kan anbefale meg? Som skjerm så bruker jeg LCD skjerm tror den er på 14".(brukes også til TV, Toshiba) Nåværende Skjermkort: 256MB ATI Radeon x1300 PRO Datamaskin: Dell XPS 210 CPU Intel® Core2 CPU 6420 @ 2.13GHz RAM 2.0 GB OS Microsoft Windows XP Professional (Build Service Pack 32600) Video Card: Radeon X1300 Series (0x7183) Video RAM 256.0 MB Hardware T&L Yes Pixel Shader version 3.0 Vertex Shader version 3.0 Sound Card SigmaTel High Definition Audio CODEC Jeg spiller en del Age of Conan. Det hakker veldig når jeg er på raid. Venter på Starcraft 2 og Diablo 3. Jeg driver også med redigering av video (Pinnacle Studio) og manipulering av bilder (Photoshop). Er det noe mer du trenger å vite så bare spør så skal jeg se om jeg kan finne det. Endret 7. november 2009 av Bluedude83 Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Du må forandre overskriften til Dell XPS 210, ikke 120! Når det gjelder PCI-Express 16, lav profil kort(6.9cm), som passer i ditt kabinett, så er ikke utvalget noe stort. XFX GeForce 9500GT, skal i følge komplett være 6.9 cm, men om du trenger et XFX Low Profile Accessory KIT, må du nesten spørre Komplett om, jeg trur nesten du må det! XFX anbefaler minimum 350 watt strømforsyning til det kortet, og du har en 275 watt, men mulig det holder, gpu produsentene bruker å ta litt ekstra i. Jeg mener kortet ser slik ut: XFX PVT95GYAR2 GeForce 9500 GT 512MB Lenke til kommentar
Bluedude83 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Takk for svar. Skal undersøke litt rundt først før jeg tar ett valg. Kommer til å skrive her når jeg har bestemt meg. Lenke til kommentar
Bluedude83 Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) XFX anbefaler minimum 350 watt strømforsyning til det kortet, og du har en 275 watt, men mulig det holder, gpu produsentene bruker å ta litt ekstra i. Jeg har sjekket litt på mitt nåværende grafikk kort ATI Radeon x1300 PRO så er strømforsyningen på det 350 watt så det skal visst gå fint. Endret 9. november 2009 av Bluedude83 Lenke til kommentar
Bluedude83 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Nå har jeg fått installert kortet og det funker veldig bra. Har fått testet det på Age of Conan på høy kvalitet og får en gjennomsnitlig på 40 fps. Til en slik lav pris på kortet så er jeg storfornøyd. Hvis jeg skulle være negativ på noe så er støyet litt høyere på kortet enn på mitt forrige men ellers er det ingenting å klage på. Takk for at du fant dette kortet for meg ask99. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå