Gå til innhold

Utdanningstips til en som liker for mange fag

mgmt

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig planlagt å begynne på NTNU for å studere sivilingeniiør fysikk og matematikk, men i år studerer jeg humanistiske fag og trives utmerket godt med det. Har etter hvert funnet ut at favorittfagene mine egentlig er historie, filosofi og mest av alt politikk/ statvitenskap. Men problemet er vel at disse fagene står så langt fra fysikk og matematikk som det nærmest er mulig å komme :S?

Har lekt med tanken å fullføre en utdanning i sammenliknende politikk før jeg studerer industriell matematikk ved NTNU. Tror noen det ville vært lurt mtp videre karriere? Skjønner ikke helt hva det kunne brukes til dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi om en Bachelor eller en Master? Hvis planen er å jobbe med fysikk- og matematikkrelaterte emner er det vel kanskje smartere om du gjør deg ferdig med disse studiene, da jeg er av den oppfatning at de andre fagene (lettere) kan tas som deltidsstudier ved siden av jobb. I de fleste yrker får du nok ikke direkte nytte av denne tverrfaglige kompetansen, men kunnskap er makt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...