TonyElgen Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Heisann godtfolk! Ny laptop skal kjøpes inn, og prisklassen er ~7000 kroner. For tiden bruker jeg en dv-1113, som til tross for et gørrdaft industrigrått design er ganske ålreit. Stor skjerm, god batterilevetid og godt tastatur. Nå skal denne vekk, men HP har imponert meg (litt), og denne er rett og slett sexy! Det jeg egentlig lurer på, kan enkelt oppsummeres: 1. Er ATI Radeon™ HD 4650 et dårlig grafikkort? Isåfall, trash of the trash, eller sånn passelig dårlig? Ser at pc'en jeg ruller på nå har ATI Mobility Radeon HD 3450 - 256 MB, som svetter litt med Fallout 3, men jeg håper og antar at 4650 er noen hakk hvassere. 3. Er AMD Athlon™ II Dual-Core Processor for Notebook PCs M300 2 GHz, Level 2 cache 1 MB en dårlig prosessor? Er litt svak for AMD over Intel, men det er egentlig grunnløst, og.. man vil jo gjerne ha det beste 2. Får man en 17" pc til ~7000 som parkerer dv-7 3011? Gaming er forsåvidt ikke topp-prio, men det hadde vært ålreit å kunne dra for eksempel Dragon Age (siklesikle) uten stress. Av alle uviktige ting, er design ganske viktig, og pc'en ser jo smashing ut, sååh... Hadde vært svært takknemlig om noen kunne delt synspunkter her, så jeg får gjort en beslutning om ikke alt for lang tid. På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Hvis du ser i Laptop Video Graphics Cards - Benchmark List, så er HD 4650 mye kraftigere enn HD 3450. Når det gjelder cpu, så se Comparison of Mobile Processors (CPU Benchmarks), husk å overse Desktop prosessorer, M300 cpu er på 118 plass! Så du får søke litt etter hva du vil ha, jeg liker ikke å anbefale noe hardware Bruk litt tid på å sammenligne cpu og gpu i Komplett linken. Endret 7. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Til spill er skjermkortet det aller viktigste, og ATI 4650 det beste man får 7000-8000 klassen, sammen med GT 240M. Dragon Age er bra. Spiller med full pupp grafikk (u/aa) i 1680:1050 oppløsning å det er herlig Dog har jeg litt bedre laptop da, men spillet er digg =) Lenke til kommentar
TonyElgen Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Hei dere! Takk for kjappe svar; hadde sett litt rundt på grafikkortet, og så et lignende fikk terningkast 2 på en test, menneh... Det her var betryggende. Jeg får titte litt rundt, og inntil videre bare skuldersurfe kompisen min som herjer Dragon Age Cheers! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå