Gå til innhold

Formatere partisjon i Windows 7?

Anbefalte innlegg

Gjorde en liten feil under installasjonen av Windows 7, installerte på feil partisjon. Gjør egentlig ingenting, men nå sitter jeg igjen med to OS, Windows 7 og Vista. Sistnevnte trenger jeg ikke i det hele tatt lenger, og tar bare masse plass. Prøvde å gå inn på Computer, høyreklikke på partisjonen med Vista og klikke "format", men det funka dårlig. Får opp "Windows is unable to complete the format" eller noe i den duren. Spørsmålet mitt til dere lyder da som følger; hvordan formaterer jeg partisjonen med Vista, uten å skade Windows 7 installasjonen? Tenkte jeg skulle bruke den andre partisjonen til Linux og musikk/video når jeg har fått slettet Vistaen. (blir godt å bli kvitt det problem-OSet :p)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så enkelt det der, for selve oppstarts filene til Windows 7 ligger nå på c: der du har Vista. Så sletter du bare den, får du ikke startet opp Windows 7 heller.

Du må eventuelt søke etter programvare som lar deg flytte den aktive partisjonen, har ikke testet dette ut selv.

Personlig hadde jeg vel tatt en ny installasjon og formatert disken, og laget de partisjonene som jeg selv ønsket, mer enn å knote med å flytte den aktive partisjonen, etc.

http://samfunn.myhken.com/?p=915

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...