Gå til innhold

Skal bestille tv i pappa sitt navn, men kan mitt kort da brukes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er TV lisens du tenker på, så er vel det ikke lenger noe du trenger å ta hennsyn til nå? Jeg tenker på det at analoge sendinger ikke lenger er tilgjengelige, og dermed kan du ikke lenger se NRK uten et abbonement. Jeg tviler da på at noen kan kreve NRK lisens av en som har TV med tuner men ikke abbonement registrert på seg selv som gir mulighet til å se på NRK.

Rett meg gjerne om jeg tar feil, men noe annet ville ihvertfall vært særdeles ulogisk.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det stemmer. Tidligere i år ble det faktisk åpnet for muligheten til å kjøpe TV-er og bruke dem som rene skjermer uten å måtte betale lisens. Dette ønsker sikkert ikke staten at folk skal kjenne til, så det gikk rimelig stille for seg. Spørsmålet er om det likevel er slik at ethvert apparat i utgangspunktet registreres som lisenspliktig og om man da er nødt til å si fra selv om at man ikke ser på TV. Det er jeg ikke sikker på. Kanskje like greit å bare ta det på far din. Det skal gå greit å betale med ditt eget kort, da butikken ikke får annen informasjon enn de fire siste sifferne i Visa-koden.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...