Caborthewanderer Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har ett M3N78-CM hoved kort med AM / AM2+ Socket fortiden er det en Phenom X3 8450 som står der. Vurderer og bytte, men til hva? noen som har noen anbefalinger? Og må man gjøre endringer i bios eller windows om man bytter? muligheter for overklokking er ikke så viktig, med mindre det er så enkelt "at selv far" kan gjøre det Lenke til kommentar
Hackerboy Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 CPU er oppskrytt, du trenger ikke det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Sjekk om du kan låse opp den siste kjernen, vis du kan har du et ytelses troll av en quad core Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hvordan gjøre X3 CPU til X4 CPU: http://www.msi.eu/unlockcore/ Dette er som du ser fra et MSI hovedkort. Fremgangsmåten skal dog være den samme på andre hovedkort, om det støttes. Det er med andre ord ikke alle hovedkort som støtter denne funksjonen. Hva slags Prosessorer som passer kan du se på denne siden: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=nVDF...&templete=2 Klikk på fanen CPU Support List. Ja, det kan hende du må oppdatere BIOS. Eksempel, som du også ser i listen: Kjøper du Athlon X2 7750+ må du ha minst BIOS versjon 0803. Hva slags BIOS versjon du har, står på skjermen rett etter du har startet maskinen. Hvor mye kan og vil du bruke på en ny CPU da? Hva med-- https://prisguiden.no/produkt/amd-phenom...0-black-edition Lenke til kommentar
Caborthewanderer Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Unlocking må jo testes først, så jo veldig enkelt ut Det er det visst ikke noen mulighet for på mitt ser det ut som... Pris kommer jo ann på hvor mye kraft jeg får igjen hehe har allerede brukt litt for mye på ett 5870 og ny strømforsyning. men cpu har blitt en flaskehals så noe må fixes hehe (så en cpu som bruker AM3 sokkel, passer i min sokkel?, veldig kjekt om det er sånn) Endret 7. november 2009 av Caborthewanderer Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Du må ha "Advanced Clock Calibration" i "CPU Configuration" i bios, noe du ikke har. så en cpu som bruker AM3 sokkel, passer i min sokkel?, veldig kjekt om det er sånn Ja i følge CPU Support List, som Svenni212000 sa. Du trenger bare oppdatere bios før du skifter cpu! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 CPU er oppskrytt, du trenger ikke det. Enig der! Jeg for min del har ikke en CPU i min datamaskin. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Funker ikke å låse opp 65nm Phenom AFAIK. Du må ha 45nm for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå