Tj-nome Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei, eg har store problem med "multimodemet" til telenor: Zyxel P-2602HWT-F3 1. Trådlausen er svært dårlig (pack loss osv.) Eg bruke no D-link ruter DIR-635 som eg kjøre DHCP Client til Zyxel boksen siden trådlausen var ikkje brukende. 2. Servern min har eg koblet til Zyxel rutern for at det lokale (D-link) skal vere meir sikkert. Eg har opnet portane i Zyxel rutern og eg kan koble til srv min. Men hastigheten er svært låg. Den bruker 9-11 min for og overføre ein fil på 700mb. 3. Når eg overføre har eg ustabil ms (Ping til dlink er fin men til Zyxel boksen og vg.no er ustabilt) hopper ca 20-60 ms når eg overføre filen. Når eg ikkje overføre er ms stabil 1-10ms til Zyxel og 1ms-2ms på dlink. 4. Eg har ein ventrilo srv som eg bruke til chatting med venne gjengen. Når folk koble til blir ms ustabil igjen. dette er snakk om 1954 b/s på kvar bruker! og nettlinjen er ustabil med berre 2 folk på vt! System up Time: 3:01:55 CPU Usage: 64.15% Memory Usage: 91% Upstream Speed: 807 kbps Downstream Speed: 14436 kbps Når boksen har vore på ca 24-30 timer er minne 99% og boksen klikker og må force fysisk restart med og ta inn og ut strømmen. Firewall, QoS, Wireless, er off. Men likevel fyller minne seg enormt fort! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Høres ut som det må være noe feil med routermodemet. Kontakter du telenor så får du sikkert tilbud om et nytt. Alternativt så kan du bruke eget modem og DIR-635 som router. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Dette er det andre modem fra telenor. Når eg ringte kundesuporten til Telenor igjen var dei ikkje villig til og hjelpe og sa at eg må ringe telenoreksperten. Sjølvsagt vill dei at eg skal betale 26 Kr/min for at dei på kundesuporten ikkje kan hjelpe meg med problemet. Eg får rett og slett høre med telenoreksperten korleis dei vill ordne problemet. Vill helst unngå det Alternativet men få sjå kva telenor vill gjere med problemet. Men er det eit kjent problem med Zyxel P-2602HWT-F3 eller kun oss meg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Det beste er trolig å skaffe seg eget utstyr i stedet for å ringe til sextelefonpriser Du kan skaffe deg et stabilt routermodem og sette det opp selv. Netgear har noen brukbare routermodem. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Hei, snakket med telenor og dei vill kompensere kjøpet av ny modem og eg kan levere tebake det gamle modemet etter eg har fått in det nye. Slapp og betale sextelefonprisen siden dei ikkje hadde ein løsning på problemet Har du noen rutermodem og anbefale? Helst ein som er lett og configuere med QoS, NAT, VPN og Dynamic DNS. Endret 7. november 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Tror denne er bra. Det finnes garantert noe som koster mindre om du skulle ønske det. http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36180%3br:pg Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Litt høg pris klasse. Eg tenkte meg rundt 1000-2000 kr forhold til spec osv. Kva med eg oppdatere det lokale til Dlink-825 (litt kraftigere + 5 Ghz bånde) og spare peng med ein enkelt modem med DSL? og kjøre alt via det lokale? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Du kan jo gjerne fortsette å bruke DIR-635 også forsåvidt og skaffe deg et enkelt modem. Ved bruk av DIR-635 kan det være lønnsomt å slå av IPSec(VPN) på avanserte brannmurinnstillinger. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei, eg har store problem med "multimodemet" til telenor: Zyxel P-2602HWT-F3 1. Trådlausen er svært dårlig (pack loss osv.) Eg bruke no D-link ruter DIR-635 som eg kjøre DHCP Client til Zyxel boksen siden trådlausen var ikkje brukende. 2. Servern min har eg koblet til Zyxel rutern for at det lokale (D-link) skal vere meir sikkert. Eg har opnet portane i Zyxel rutern og eg kan koble til srv min. Men hastigheten er svært låg. Den bruker 9-11 min for og overføre ein fil på 700mb. 3. Når eg overføre har eg ustabil ms (Ping til dlink er fin men til Zyxel boksen og vg.no er ustabilt) hopper ca 20-60 ms når eg overføre filen. Når eg ikkje overføre er ms stabil 1-10ms til Zyxel og 1ms-2ms på dlink. 4. Eg har ein ventrilo srv som eg bruke til chatting med venne gjengen. Når folk koble til blir ms ustabil igjen. dette er snakk om 1954 b/s på kvar bruker! og nettlinjen er ustabil med berre 2 folk på vt! System up Time: 3:01:55 CPU Usage: 64.15% Memory Usage: 91% Upstream Speed: 807 kbps Downstream Speed: 14436 kbps Når boksen har vore på ca 24-30 timer er minne 99% og boksen klikker og må force fysisk restart med og ta inn og ut strømmen. Firewall, QoS, Wireless, er off. Men likevel fyller minne seg enormt fort! visst du bruker pppoe kan du bare kjøre zyxel i bridge og bruke pppoe på dlink.... har samme multimodem er noe dritt så bare kjører den i bridge funker mye bedre og den er mye mer stabil Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Eg fullstendig klar over at eg kan kjøre den i bridge i stadenfor ruting og bruke pppooe på dlink. Men eg vill helst unngå denne muligheten pga. Sikkerheit internt i det lokale nettverket og unøvendig trafikk på det lokale nettverket eg kjøre med dlink. Det blir nokk DSL-584T fra dlink som koster rundt 500kr grunnen til eg valgte den er DDNS, NAT, QoS og ingen trådlaus. Har ikkje bestilt endå før telenor har faktuert. Så kom gjerne med tilbake melding Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Eg fullstendig klar over at eg kan kjøre den i bridge i stadenfor ruting og bruke pppooe på dlink. Men eg vill helst unngå denne muligheten pga. Sikkerheit internt i det lokale nettverket og unøvendig trafikk på det lokale nettverket eg kjøre med dlink. Det blir nokk DSL-584T fra dlink som koster rundt 500kr grunnen til eg valgte den er DDNS, NAT, QoS og ingen trådlaus. Har ikkje bestilt endå før telenor har faktuert. Så kom gjerne med tilbake melding går jo an og ha zyxel i gateway modus er jo bare at du må stresse med og åpne porter og åpne rules i brannmuren og mye tull. der for like greit og bare kjøre en slegge gjennom dritten visst du ikke skal ha den. det hadde eg gjort Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Har faktisk lyst og sende sleggen gjennom heile boksen men desverre var ikkje den boksen akkurat billig. No dekker telenor den nye boksen og eg får tilbake kvar einaste kr eg brukte på rutern. Ein kjempe deal fra min side, Men skulle no nesten mangle etter eg har vore kunde oss telenor siden ISDN tiden... Einaste port som eg opner i Zyxel boksen til det lokale nettet er 3389 (Remote desktop) Ellers kjøre Torrent, FTP, osv srv som er koblet direkte til Zyxel boksen. Veldig greit når eg skal hente filer osv og koble til srv og lokale nettet kan forsatt han den strenge sikkerheten. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Har faktisk lyst og sende sleggen gjennom heile boksen men desverre var ikkje den boksen akkurat billig. No dekker telenor den nye boksen og eg får tilbake kvar einaste kr eg brukte på rutern. Ein kjempe deal fra min side, Men skulle no nesten mangle etter eg har vore kunde oss telenor siden ISDN tiden... Einaste port som eg opner i Zyxel boksen til det lokale nettet er 3389 (Remote desktop) Ellers kjøre Torrent, FTP, osv srv som er koblet direkte til Zyxel boksen. Veldig greit når eg skal hente filer osv og koble til srv og lokale nettet kan forsatt han den strenge sikkerheten. visst du har zyxel drittet i gateway modus bør du nok sjekke qos den er default aktivert og den gir dårlig nett til alt som ikke er lagt inn i qos listen så du bør nok sjekke om den er deaktivert. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Eg har QoS off på Zyxel rutern siden eg styre heller maks hastighet srv kan bruke ut og inn og spare litte til websurfing og andre ting på det interne nettet. Vist eg skal bruke noe som tar mye av nettlinjen går eg inn på ein nettside eg laget på srv-en som kjøre ein bat-fil som avslutte utorrent prossesen. Endret 15. november 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Moen Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Jeg har samma ruter P-2602HWT-F3 vi har 4 pc'er (2 bærebare på trådøløs 2 stajonære) som vi bruker på denne ruteren/adsl..... 14436 kbps / 807 kbps vi har noe problemer med at for exempel noen spill vil ha åpne porter det vil ikke P-2602HWT-F3 gi spillene det di vill ha men internet funker ivertfall fint når den nettop er restarta åpner den porter automatisk etter behov:) når jeg logger på P-2602HWT-F3 så er bruken av memory fryktelig høy på 138% var den sist (internet funker fint har ping 11ms på pingtest.net) Jeg har egentlig noen spørsmål om dette selv Er det mulig å restarte den via internetexplorer/Firefox ? Endret 10. april 2010 av djmon Lenke til kommentar
janingar Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg har samme multimodem selv fra Telenor, og til nå har det fungert helt fint med 2 PC'er trådløst, skal sies at jeg ikke har hatt bruk for å åpne porter osv, men vet at det er fattig på funksjoner. Det skal være mulig å restarte modemet fra web-grensesnittet til modemet. Klikk deg inn på Maintenance nederst i menyen til venstre. Så videre inn på Tools -> velg fanen restart. Der skal du kunne restarte modemet. Fabrikk-resett finnes under fanen Configuration. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå