BLU3kp Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg er en gamer som har et ganske kjent problem hos gamere, nemlig LAGG. Problemet er at de andre i huset enten streamer noe, er på web cam ,laster ned osv. Jeg har 8 mbit ned og 0,65 up. Kan jeg dele opp dette nettet? F eks at jeg får 1.5 mens dem andre får resten osv Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Når du ikke nevner hva slags utstyr dere bruker, så er det litt vanskelig å være absolutt sikker. I utgangspunktet så hjelper det ikke all verden om du greier å reservere litt av linjen, for om de andre bruker 80% av kapasiteten så vil du få utrolig dårlig lagg/ping. Det du bør gjøre i første omgang er å stille inn nedlastingsgrensene der det går an. Hvis noen kjører bittorrent så bør du sette opp en scheduler som begrenser ned og opplasting den tiden du vanligvis spiller, og så får du heller gi de full aksess ellers på døgnet. Alternativt så kan du bruke netlimiter for å begrense båndbredde på webcam etc. http://www.netlimiter.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå