Gå til innhold

Nekter å selge Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så rart det er at noen tror de har en suveren RETT til alt. Altså; liker man ikke produkter så er det fullt mulig å IKKE kjøpe det. Så enkelt er det.

Forsåvidt enig...

Men det som er litt ekstra synd her er at IW vil mene at deres produkt er en suksess dersom det selger dårlig, men blir lastet ned masse... bare at folk er noen kjeltringer.

IW vil altså ikke se noe forbedringspotensiale.

 

Det er altså viktig å ikke kjøpe spillet og IKKE laste ned for å vise at de ikke bare kan gjøre det så utrolig lettvint å porte det som skulle bli tidenes pc-spill fra konsoll.

 

Jeg kommer nok til å vente på hva "words on the street" sier om spillet og kanskje kjøpe, men dersom det faktisk er så elendig som IW selv påstår så kommer det ikke på min maskin. Hverken orginalt eller kopi...

 

Kjøpte meg L4D2 som plaster på såret i går... :yes:

Lenke til kommentar
Så rart det er at noen tror de har en suveren RETT til alt. Altså; liker man ikke produkter så er det fullt mulig å IKKE kjøpe det. Så enkelt er det.

 

Så du mener at kunden har ingen rettigheter - man skal bare velge om man ønsker å være kunde eller ikke.

 

Er nok veldig mange som har lyst på spillet - men ikke liker at det skal snik-innstaleres butikk på data'en deres, som de ikke ønsker å bruke. Klart at dem skal kunne protestere på dette.

 

Det er liten tvil om at dette er årets mest etterlengtede spill for mangen, og det er ikke uten grunn at det er nettop Modern Warfare 2 som bryter disse barierrene.

 

Både EU, og konkuransetillsynet vil nok kreve Steam-trojanen fjernet, både Sony, Microsoft og Macintosh har måttet bite i gresset på lignende saker, så hær slipper nok ikke Valve og Activision unna om noen klager. :-/

Folk kjøper spillet, ikke ett butikk-program.

Så tror nok dette kommer til å bli ordnet ganske fort, når trusselen om dagbøter havner på bordet.

 

Angående serverene, så forsvinner de private-serverene fordi vi skal betale mere penger for det i fremtiden, alt må inn under Activision's kontroll.

Er ganske sikker på at ingen i Infinity Ward likte den avgjørelsen med tanke på at spillet skal bli best mulig, det er utelukkende en avgjørelse basert på fremtidig avkastning.

 

Er ganske sikker på at det bare er tidspørsmål før multiplayeren på CoD-serien blir pay-to-play, en liten fillesum slik som 360-folket sier Live-abbonementet er, og som Activision allerede har tjent seg søkkrik på med WoW-abbonement.

De tjener tross alt inn mye mere penger på WoW, selv om jeg er mere usikker på hvilken kundegruppe som er størst.

 

Synd at det ikke finnes dyktige spill-journalister, som kunne spurt Activision, om CoD skal være ett MMO om ett år eller to, og forsvinnende private servere, er bare ett forsøk på å forflytte brukerene.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
OBSOBS!

Det er Activison som har satt kravet om senere release på steam samt hvilken pris produktet skal ha. Valve/Steam er IKKE skyldige her, eneste de er skyldige i er å sette eurokurs=dollarkurs

Det er feil, Valve bestemmer selv akkurat hvilken pris de vil ha etter at de har fått innkjøpsprisen fra utgiver.

 

Her tar du nok feil. Det er utgiver som bestemmer prisen i hvert enktelt område. Valve står for plattformen og tar en sum for "leie" av plattformen. Utgiver/utvikler bestemmer utsalgspris.

 

*redigerings*

Det forresten Activision som er hovedhjernen bak dette. Det er ikke slik at Valve har noen som helst makt over utgiver som Activision og EA. De kan enkelt kreve endringer av Valve. På denne måten er Activision sikret full kontroll fordi de kun har en plattform å forholde seg til når det kommer til produktaktivering osv. Jeg er enig i at det ikke burde være slik, men å legge skylden på Valve for dette er feil. Avgjørelsen sitter hos utgiver.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Jeg hopper stor bukk over dette spillet pga. Steam tvangen. Muligens jeg kjøper det på tilbud en gang i fremtiden, men det spørs da mye av morroa er å være med fra starten.

 

Eneste spillet jeg ser for meg å kjøpe som krever Steam (naturlig nok) er L4D2. Men det kommer ann på hvor mange bekjente som kjøper det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
OBSOBS!

Det er Activison som har satt kravet om senere release på steam samt hvilken pris produktet skal ha. Valve/Steam er IKKE skyldige her, eneste de er skyldige i er å sette eurokurs=dollarkurs

Det er feil, Valve bestemmer selv akkurat hvilken pris de vil ha etter at de har fått innkjøpsprisen fra utgiver.

 

Her tar du nok feil. Det er utgiver som bestemmer prisen i hvert enktelt område. Valve står for plattformen og tar en sum for "leie" av plattformen. Utgiver/utvikler bestemmer utsalgspris.

 

*redigerings*

Det forresten Activision som er hovedhjernen bak dette. Det er ikke slik at Valve har noen som helst makt over utgiver som Activision og EA. De kan enkelt kreve endringer av Valve. På denne måten er Activision sikret full kontroll fordi de kun har en plattform å forholde seg til når det kommer til produktaktivering osv. Jeg er enig i at det ikke burde være slik, men å legge skylden på Valve for dette er feil. Avgjørelsen sitter hos utgiver.

 

Siden dette er en trojansk hest, så blir det feil å frigi virusutvikleren, Valve (som er leverandør av viruset/kopibeskyttelsen) i dette tilfellet.

Activision er de som sprer det, og har også skyld, men utvikleren er heller ikke skyldfri..

 

Activision og Valve synes nok dette er en vinn-vinn situasjon, Activision får nok billigere kopibeskyttelse, mens Valve får tilgang til en større kunde-gruppe.

Personlig så kunne dette kanskje vært greit for meg, men bare dersom vi kunder som som blir de skadelidende kunne spart/tjent litt på dette, men Activision har også økt prisene på spillet, opp til konsoll-nivå.

Så vi tidligere bortskjemte PC-brukere nyter tydligvis ikke godt av dette.

Da syns jeg dette egentlig blir en vinn-vinn-tap-situasjon, vinn-situasjoner for Valve og Activision, mens spillerene er de som blir skadelidende).

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Er det noen andre som har kjøpt dette spillet i butikken, men som likevel ikke får installere fordi steam nekter? Holdt på med å slå i stykker tastaturet da jeg fant ut at det ser ut som at mitt LOVLIG kjøpte spill ikke kan installeres før om 2 dager! Hvis non har en løsning på dette tar jeg gjerne imot tips :)

Endret av JorgenW
Lenke til kommentar

Du må huske det, at oss pc spillere ikke teller i den store sammenhengen lengre, så de utsetter muligheten for oss til å spille i flere dager, tar mer betalt en normalt uten å legge til noe ekstra, de leverer et spill som er mer eller mindre en direkte port ifra konsole, bare med støtte for mus, tastatur, ingame text chat og muligheten til å justere grafikken.

 

Kort og godt, ikke et spill folk burde kjøpe.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har kjøpt dette spillet i butikken, men som likevel ikke får installere fordi steam nekter? Holdt på med å slå i stykker tastaturet da jeg fant ut at det ser ut som at mitt LOVLIG kjøpte spill ikke kan installeres før om 2 dager! Hvis non har en løsning på dette tar jeg gjerne imot tips :)

 

Vent to dager.

 

Prøv og koble fra internett, og still klokka to dager frem, kanskje singleplayeren kan spilles uten internett-forbindelse..

 

Lenke til kommentar

For meg virker det ganske unødvendig og dårlig gjort å inkludere Steam i spillet når det ikke er nødvendig.

 

Forøvrig er det egentlig latterlig at mange spill skal være så dyre gjennom digital distribusjon når distribusjonskostnadene er ekstremt lave sammenlignet med fysisk distribusjon. I praksis burde de fleste spill vært minst 20% billigere over nett, helst en del mer.

 

Den dagen de tilbyr gode spill på en enkel og billig måte uten alt mulig unødvendig dritt så får de bukt med det meste av piratkopiering også.

 

 

 

Nå skal det sies at jeg ikke bruker Steam selv.

Jeg regner med at maskinen ikke må være tilkoblet Internett for å spille? (bare under installasjon altså)

 

-----

Som et lite spørsmål på sidelinjen, er det noen butikker som tilbyr spill til både Windows, Mac OS X og GNU/Linux? Det er en del spill som finnes til flere plattformer, så her burde nettbutikker med digital distribusjon la deg bytte plattform etter at du har kjøpt spillet. Jeg ser at f.eks. Gamersgate tilbyr spill til Mac, men spill som World of Goo, Sims 3, Spore osv. til Mac er et separat produkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Nå virker DVD installasjonen plutselig for meg.. ett mirakel.. hadde lyst å kaste spillet i søppla en liten stund.

 

Har både steam og impulse, det er dårlig gjort at de tvinger med steam. som er mye dyrere enn impulse. Det overbelastes også alt for lett på denne måten. man burde hatt ett valg.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Forbanna steam faenskap ja. Måtte starte install om igjen kanskje 10 ganger fordi jeg ble kastet ut fra DVD-installen med "steam server er overbelastet for øyeblikket, prøv igjen senere.."

Sitter virkelig igjen med en vond smak i munnen når betalende kunder behandles slik, mens andre nå kan laste ned både crack og spill gratis. :realmad:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...