Gå til innhold

Mulighet å koble Xbox 360 til pc skjerm og pc høytalere?

gamerman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkelt, kjøp en VGA-kabel fra Microsoft. Den lar deg koble boxen både til en PC-skjerm og høyttalersettet du nevner (via phono).

Det er ikke fullt så enkelt når det gjelder lyden, for det høyttalersettet fra Creative har bare 3.5" jack innganger. Med et phono->3.5" jack adapter vil man kunne koble direkte til høyttalerene, men da bare lyd fra fronthøyttalerene. For subwooferen har 1 x 3.5" jack for front, 1 x 3.5" for bak, og 1 x 3.5" for senter og sub. For lyd i alle høyttalere må man gå via lydkortet, altså koble phono->3.5" jack adapter til input på lydkortet, la lydkortet behandle lyden og så sende til høyttalersettet. Og da må PC'en f.eks. stå på for å få lyd.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se det lydkortet som tar inn flerkanalslyd og sender det ut igjen på optisk SPDIF... Her må han nok nøye seg med stereo eller investere i et høyttalersett som har optisk inngang.

Jeg er redd du misforstår. Lydkortet vil ta imot stereo lyd (man får selvsagt ikke mer fra 2 phono kontakter eller 3.5" jack), men de fleste lydkort har forskjellige valg for output, så stereo f.eks. kan gjøres til Dolby Surround (akkurat som en forsterker) eller bruke samme lydkanal til flere/alle høyttalere. Så selv med bare stereo kan han få lyd i alle høyttalerene slik.

Lenke til kommentar

Hei igjen! :)

Takker for svar, glemte å nevne at jeg gjerne spiller med stereo. Har brukt de som stereo fordi jeg ikke fikk til helt 5.1 og har ikke plass til det heller. Derfor går det helt fint å spille med stereo :)

Denne optisk inngang tingen dere prater om, er det slik som er bakpå komponentkabelen på xbox 360 inngangen?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg får kanskje ikke koblet til subwooferen? Men bare de to høytalerne til xboxen? Kan jeg bruke hdmi til pc skjermen også bare ha i den vga adapteren med 2 lyd innganger? Eller må jeg plugge til vga til skjermen for at lyden skal fungere på høytalerne?

Det er kanskje ikke noe forskjell fra VGA til HDMI? har hørt at vga har svakere farger

Lenke til kommentar
Jeg får kanskje ikke koblet til subwooferen? Men bare de to høytalerne til xboxen? Kan jeg bruke hdmi til pc skjermen også bare ha i den vga adapteren med 2 lyd innganger? Eller må jeg plugge til vga til skjermen for at lyden skal fungere på høytalerne?

Det er kanskje ikke noe forskjell fra VGA til HDMI? har hørt at vga har svakere farger

Det funker ihvertfall fett på PS3 å bruke HDMI kun til skjermen, og bruke de to lydkablene fra RCA til lyd. Vil anta det fungerer bra på xbox også =)

Lenke til kommentar
Jeg får kanskje ikke koblet til subwooferen? Men bare de to høytalerne til xboxen? Kan jeg bruke hdmi til pc skjermen også bare ha i den vga adapteren med 2 lyd innganger?

utganger :)

du har vel lest såpass mye her på forumet at du har sett denne linken som er postet 3208 ganger ca: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24868

den kan også fås på qxl eller muligens på elkjop for en noe dyrere penge.

Du kunne jo også fortalt hvilket høytalersett du har og hvilke tilkoblingsmuligheter det har. eller har du samme høytaler fortsatt som i post1?

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Hei :)

Takk for svar folkens!

Hehe mente utganger ja, jeg har ikke så veldig mye kunnskap om lyd egentlig.

Ja har fortsatt samme høytalersett som i første post, men jeg vurderer å kjøpe et nytt et. Jeg er bare usikker på om disse er noe særlig bedre en de jeg allerede har:

Logitech Z-2300 Høyttalere 2.1 THX (Linket til komplett fordi den var i historien på firefox hehe)

Vet du noe 530XD om dette er bedre en nåværende høytalersett :)?

Jeg kan forklare ihvertfall hvordan jeg koblet opp min til lydkortet nå. Jeg har satt i høytaler høyre og venstre inn i hvit og rød lydutgang på subwoofen og deretter plugget de inn i lydkortet sammen med en ekstra kabel fra subwoofer til lydkort. Jeg antar at jeg ikke får koblet til subwoofer med den du har postet? Det gjør ingen ting det og den så veldig fin ut :) Har hdmi kabel fra føret av men gjør ingen ting med en ekstra en.

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Subwooferen har ikke optisk inngang :)

Hva tror du ang de høytalerne jeg postet?

Jeg sa bruk PHONO, ikke optisk. phono ledning er en ledning med røde og hvite plugger.

Bruk en slik ledning fra xboxadapteret til subben.

De høytalerne er sikkert bra, har egentlig lite peiling på det. Men pris gjenspeiles ofte i kvalitet når det gjelder logitech og de du linker til er dyre.

Du har sikkert lest kommentarene på komplett og de virker å være fornøyd.

Her en fin guide skrevet av "timb" om ledninger: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1186978&hl=

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Tror jeg skal lese litt i den guiden ja. Fordi jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal få plugget til subwoofer og 2 høytalere når jeg trenger 3 utganger på den adapteren du linket til. Eller mener du å plugge den i subwooferen og ha høytalerne plugget til subwooferen? ISåfall vet jeg ikke om det går. Men skal prøve :) takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...