ole_marius Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Om jeg skal svare og tyde det du sier om jeg bare alene forholder meg til Maslow så må det bli noe alla dette. Beatles streben etter å bli anerkjente må ha grunnlag på: 1. å ha instrumenter å spille på 2. de trenger selvsikkerhet for å kunne opptre 3. de trenger å kunne føle seg trygg på sine bandmedlemmer 4. for at musikken skal selge må man ha en status som band med god musikk, dog så kan dette oppnås etter mange år 5. på dette stadiet har du oppnådd deres mål å være et anerkjent band (selvrealisering) Og om du legger merke til noe artig her, se på skalaen til maslow, se deretter på min 1-5 liste. Ser du en sammenheng? 1. er nederst på skalaen mens 5. er øverst på skalaen Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Litt som om man bruker av sin egen fritid til å jobbe overtid slik at man har råd til å ta seg fri. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Beatles selvrealiserte seg, men så følte de en tomhet. Så de var på søken etter mening med livet. Faller det å være på søken etter meningen i samme kategori som selvrealisering, eller er det ett nivå høyere en da sikter mot? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Etter at beatles selvrealiserte sitt mål ved å bli anerkjente musikere var denne selvrealiseringen oppnådd og dermed startet søken om å oppnå noe nytt. Kanskje deres neste selvrealiserende mål var å selge 1.000.000 ekstra plater? Edit: søken etter meningen med livet berører dog filosofiske termer. Hvorfor har mennesket et trang til å vite hva som kom først? Og hva skal vi gjøre når vi finner selve svaret? I alle tider har mennesket søkt etter meningen med livet, kort oppsummert dette har jeg skrevet en oppgave i sosialkunnskapen. Se vedlegg... Drofting_Det_gode_liv.doc Endret 16. november 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
kentaasvang Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Noen mennesker ER mer verdt enn andre basert på hvilke valg dem tar og hvordan utgangspunkt de er gitt, desverre. Viss jorden skulle gått under hadde vi ikke valgt en håndfull mennesker fra Afrika til å overleve f.eks. Vi måtte ta vare på dem som kan bringe vår kunnskap videre og har gener til å sende arten vår vidre på best mulig måte Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Noen mennesker ER mer verdt enn andre basert på hvilke valg dem tar og hvordan utgangspunkt de er gitt, desverre. Viss jorden skulle gått under hadde vi ikke valgt en håndfull mennesker fra Afrika til å overleve f.eks. Vi måtte ta vare på dem som kan bringe vår kunnskap videre og har gener til å sende arten vår vidre på best mulig måte En jobb for MEG!! Helt klart! Jeg har det som skal til!! (For hvem ville ikke tenkt akkurat slik hvis spørsmålet kom opp? Helt ærlig altså...) Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Sånn jeg husker læreren i sosialøkonomi, han sa: at de søkte på steder som India som har en mengde forskjellige religioner å boltre seg i. De fant vel en guru eller noe tenker jeg å forsøke å følge. Så sier jeg: Det samme ser du på enkelte hollywood-stjerner og musikere. De oppsøker India, Israel, Buddisme og det de måtte finne å utforske. Endret 16. november 2009 av G Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bare se på madonna... Kabbala liksom... Det artige er at kabbala er et utskudd av jødedom generelt for menn... Men hva får man ikke for noen skarve dollar? Innpass i hva som helst så lenge det "støtter" religionen og pengene er mange nok..... Nesten en form for horeri spør du meg.. Lenke til kommentar
PowerShot-x Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Det er en veldig fin historie om menneskets verdi inne på bloggen Betraktning. Ellers vil jeg si til de som søker perfeksjonisme, siden man nesten skulle tro menneskene tror dette er det som setter verdien på et menneske. Strev ikke etter å bli perfekt, arbeid heller mot å bli et godt menneske. Endret 9. januar 2012 av PowerShot-x Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Den gjengse oppfattning er at det er forskjell på menneskeverdi fra person til person. Min intuitive oppfattning av hva som er den gjengses menneskerangering (med forbehold): 1. Barn 2. Kvinner 3. Menn 4. Friske ufødte (fostere) 5. Fostere med skavanker 6. Pedofile Vi kan også gruppere dyrene inn etter verdi (grovt sett, med store forbehold) 1. Hester 2. Hunder 3. Katter 4. Fjøsdyr/fisk/fugl 5. Forsøksdyr 6. Insekter/småkryp 7. "Skadedyr" Rangering under ~4 = verdien ligger på minus-skalaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå