larsingedude Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei, som vi enkelt ser ut fra vedlegget mitt skjønner vi at mac er overpriset. Vi ser at en 1TB hdd koster 2550, noe som er 4-5 ganger mer enn vanlig nettpris, vi ser også at 4870 koster 1700kr (rettere sagt, oppgradering fra gt120), oppgraderingskostnaden er omtrent dobbel pris av normal nettbutikkpris. Kan noen fortelle meg hvorfor dere er så glad i å finansiere Apple? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 What's the news? Er normalt at oppgraderinger koster mye hos produsentene. Hvis du tenker på å kjøpe en mac, kjøp standardmodellen som er passe grei i pris og oppgrader selv fra andre billigere butikker. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Trur du det blir noe billigere av å klage og syt på et forum? Kjøp noe annet. Ingen som tvinger deg å finansiere Steve Job's "bionic body" Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Er ikke noe vedlegg. Og er ikke akkurat uvanlig at HDD, RAM osv er dyrere om du kjøper det fra de som selger maskinene, istedenfor å kjøpe det (som er mulig, som f.eks. hdd og ram) billig fra en nettbutikk. Men ja, Apple er nok litt dyrere enn andre, men til gjengjeld veldig bra, det er ihvertfall mitt inntrykk. Alu MacBook'en min føles knallsolid samtidig som den er liten og lett, og har ikke hatt ett eneste problem sålangt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg kjøpte en MacBook i billigste konfigurasjon, og oppgraderte den med deler (disk/HD) fra en rimelig nettbutikk. Sluttprisen endte på omtrent den samme som en likt speccet PC. Ekstrautstyr er dyrt hos Dell, HP, etc også. Det Apple ikke har er "low-end" hardware til lave priser, men det de har er ikke nødvendigvis så overpriset i forhold til tilsvarende produkter fra andre. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Jeg kjøpte en MacBook i billigste konfigurasjon, og oppgraderte den med deler (disk/HD) fra en rimelig nettbutikk. Sluttprisen endte på omtrent den samme som en likt speccet PC. Ekstrautstyr er dyrt hos Dell, HP, etc også. Det Apple ikke har er "low-end" hardware til lave priser, men det de har er ikke nødvendigvis så overpriset i forhold til tilsvarende produkter fra andre. Nei, apple sin 1TB harddisk er 5 ganger så god som WD sin... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Leste du svaret mitt? Apple sin 1TB harddisk er overpriset, men den er jo lik harddisker du kan kjøpe andre steder rimelig. Hvorfor kjøpe den fra Apple? Kjøp Mac hos Apple, ekstrautstyr andre steder. Ekstrautstyr er dyrt, det er ikke noe nytt, sånn er det overalt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Lag en klagetråd for dell. Betalte nesten 1/3 av prisen når jeg trengte nye batterier til min bærbare sammenlignet med prisene fra dell. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Apple har alltid vært litt dyrt, men du betaler jo for kvalitet. Det nyeste sette med iMacer er ikkje so galen pris på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå