Gå til innhold

Konflikt på jobben

Anbefalte innlegg

Hei!

Har blitt innkalt til møte med sjefen i kveld. Har hatt jobben (kassajobb i matvarebutikk) i nesten 5 uker. Tror årsaken til innkallelsen er at jeg hadde en konflikt med en kvinnelig medarbeider i går. Jeg følte at hun prøvde å herse med meg og svarte tilbake med samme mynt. I utgangspunktet så er jeg en grei person å omgås, men når noen prøver seg så får de igjen. Greia er bare at jeg kanskje kunne ha vært litt mer ydmyk. Jeg vil egentlig ikke ha konflikt, men jeg vil ikke trakkasert heller. Føler at hun skal "ta meg" hele tida.

F.eks så går jeg ofte på do, så hun snakker om at jeg har en eller annen sykdom hele tida. I tillegg så prøver hun å drite meg ut når jeg skal ta oppgjør i kassa (det går litt tregt siden jeg er ny). Hun har jobba der i 8 år og på den måten er hun mer "verdt" som arbeidstaker enn meg.

Hvordan ville dere ha opptrådd? Tror han egentlig bare vil ha en samtale med meg hvor han kommer med et par råd ang. oppførsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dette er dårlig reklame for deg. Du har gjort noe galt. Men det som er enda mer galt er å sette deg opp mot sjefen. Du må ikke argumentere imot han. Kaster du egg på sjefen så er du ferdig, om det ikke skjer i første omgang så bygger det seg opp.

Det er litt trist å si det, men har du rota det til en gang, så er det for sent. Det høres kanskje bastalt ut, men det er sant. En gang er det som skal til. Effekten kommer ikke den første måneden, men sjefen bygger opp en dårlig energi selv om han sier det motsatte og det smeller en dag. Det er viktig å holde seg selv i nakken, og aldri la seg komme i en slik situasjon, selv hvor liten den måtte være.

Jeg vet hva jeg snakker om :)

Lenke til kommentar

Du får fortelle din side av saken. Forhold deg rolig og saklig. Det er ikke så sikkert at du har gjort noe galt her, så du bør ha en klar og tydelig forklaring på din oppførsel og opptreden. Hvis du føler at denne personen hele tiden er ute etter å ta deg for noe, så bør du helt klart si fra til sjefen din om dette, fremfor å gi vedkommende en overhøvling. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...