Gå til innhold

Mottar ikke SMS fra Storbritannia

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke motta SMS beskjeder fra Storbritannia (og muligens andre land). Er det noen andre som har hatt samme problemet og vet hvordan det kan fikses? Jeg har vært i kontakt med Lebaras kundeservice og de sier at det er et problem med den utenlandske operatøren og har sluttet å svare på korrespondanse fra meg. Problemet mitt er at det ikke bare er en operatør jeg ikke får SMS fra men samtlige operatører jeg har prøvd i Storbritannia....o2, T-mobile, Vodafone, Orange og 3.

Ettersom Lebara ikke ønsker å hjelpe meg som kunde og ikke en gang gidder å svare på korrespondanse fra meg har jeg portert nummeret mitt fra dem til Chess. Dessverre har dette ikke hjulpet og jeg kan fortsatt ikke motta SMS fra Storbritannia.

Jeg har også kontaktet T-mobile hvor jeg har et mobilabonnement for hjelp og de vet heller ikke hva problemet er. Når jeg sender beskjed fra min egen T-mobile telefon med "message confirmation" får jeg bare beskjed om at meldingen ikke er levert og den vil bli sendt igjen.

Vil sette pris om noen har noe godt råd da jeg virkelig trenger å motta beskjeder fra Storbritannia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Mulig at dette er litt for opplagt, men likevel...

1) Blir meldingene sendt med rett landskode foran ditt nummer?

2) Er det noen av abonnementene som du/dere prøver å sende fra som er sperret for sms til utenlandske nummer?

Forutsetter at avsenderen er et engelsk abo som henger på et engelsk nettverk, og at ditt nummer er et norsk nummer som henger på et norsk nettverk.

Lenke til kommentar
Mulig at dette er litt for opplagt, men likevel...

1) Blir meldingene sendt med rett landskode foran ditt nummer?

2) Er det noen av abonnementene som du/dere prøver å sende fra som er sperret for sms til utenlandske nummer?

Forutsetter at avsenderen er et engelsk abo som henger på et engelsk nettverk, og at ditt nummer er et norsk nummer som henger på et norsk nettverk.

1. Meldingene blir sendt med rett landskode. Jeg har prøvd å svare på tekst samt skrive inn telefonnummeret fra begynnelsen av.

2. Det er ikke bare et abonnement det blir sendt fra, men mange. Jeg har bodd 20 år utenfor Norge og av dette 15 år i Storbritannia og har ganske mye familie og venner der. Dette er grunnen til at jeg kunne teste så mange mobiloperatører. I tillegg til mitt norske nummer har jeg også et britisk nummer. Dette er et nummer jeg har hatt i lang tid og har brukt til å kommunisere med venner og familie over hele verden. Jeg har aldri hatt noe problemer med det før, selv ikke når jeg har brukt det utenlands. Det eneste nummeret jeg vet at jeg ikke kan nå er det norske mobilnummeret mitt. Jeg har ikke problemer å tekste andre i Norge fra det nummeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...