Gå til innhold

Klimaløftet - Lyden av et miljøvennlig Norge?

shipit

Anbefalte innlegg

Kom nettopp over denne saken, http://lyden.klimaloftet.no/

http://www.klimaloftet.no/Klimaloftet/Fors...avennlig-Norge/

I dag lanseres den nasjonale kampanjen ”Lyden av et klimavennlig Norge”, som inviterer befolkningen til å bli med på en dugnad for klimaet. Kronprinsen deltar i kampanjen og velger sine klimatiltak og oppfordrer folk til å gi sine bidrag i klimakampen.

Klimaløftet er Regjeringens satsing på klimainformasjon til befolkningen. I dag lanserer miljø- og utviklingsminister Erik Solheim den storstilte kampanjen ”Lyden av et klimavennlig Norge”, som skal engasjere og hjelpe alle i landet til å bidra litt mer i kampen for å redusere klimagassutslippene innen transport, energi og forbruk.

Tror noen dette kommer til å hjelpe oss å bli mer miljøvennlige? Kult beat-spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det tror jeg ikke. Tror nok de fleste nordmenn ikke har noen respekt for Solheim verken professionelt eller personlig. En annen ting er at folk som meg, altså personer som rett og slett gir faen i miljøet ikke bryr oss uansett. Det eneste jeg passer på er å ikke forsøple byen eller naturen. Kunne like gjerne brukt pengene på koran-skoler i pakistan.

Vi gir penger til opplæring av taliban og bruker penger på å bekjempe dem. Vi pumper opp olje og gass samtidig som vi bruker masse penger på klimat.

Dette er en komplett idiotisk forbruk av skattekroner. Veien til skolen mangler fortau som jeg kan gå på. Det er selvsagt mye mer fornuftig å bruke penger på spill. Runder av en applaus for genialiteten til politikkerene.

Hos meg skal det forsatt gå uten kildesortering og sløsing med vann og strøm etter som utleier betaler det for meg.

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar
Så du mener man skal kjøpe miljøvennlige ting og slikt man ikke har råd eller mulighet til å kjøpe?

Det handler for de aller fleste av oss om prioriteringer og innstilling. Det gjelder høyst sannsynlig deg også.

Jeg bor i utkanten av en by, men her er det en så latterlig dårlig kollektivtrafikk, så man må bruke bil.

Forståelig, jeg sliter med litt av det samme selv. Men igjen handler det om innstilling og prioriteringer og det å gjøre det beste ut av det man har til rådighet. Det er mange andre måter å være miljøvennlig på, det handler ikke kun om å kjøre mindre bil, eller utslipp.

"Jeg nekter å være miljøvennlig så lenge det koster meg noe" er jo det du egentlig sier, er det ikke?

EDIT

Sånn for å linke det til topic, så er vel egentlig tanken min at nettsider som www.klimaloftet.no er et godt sted å starte om en innerst inne ønsker å være mer miljøvennlig men trenger et spark bak. Det er også flere andre steder på nettet en kan besøke, og få tips og råd om hvordan man kan bli mer miljøvennlig. Husk, det er veldig mange tiltak en kan gjøre som hverken koster noe særlig eller krever mye av en - det er sånn sett kun innstilling og prioriteringer det kommer an på!

:)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...