Rthunder Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Uff, har da bestilt meg en ny pc igjen og da selvfølgelig med medfølgende problemer.. Problemet er at Vifta på skjermkortet KONSTANT justerer(akkselerer) seg opp og ned... Dette skjer vell å merke KUN når jeg innstalerer drivere til skjermkortet. Avinstalerer jeg driveren(e) så er kortet roligt og fint. Skjermkortet er: XfX Radeon HD 4890 850m 1gb ddr5. Jeg har prøvd med Nyeste drivere til ATI samt 4 Eldre drivere for å prøve å utelukke at det skulle være en driver feil. Original driver er også blitt prøvd med samme feil.. Hva i all verden skal jeg gjøre? er kortet defekt og må jeg levere det tilbake? Trenger sårt hjelp.. Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Installer den nyeste drivern å gå inn i catalyst control center å prøv å enable manual fan control. Det burde hjelpe.. Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Joda det fungerer det... men nå går jo vifta kun på en bestemt hastighet? dette kan jo umulig være bra? skal det virkelig være slik? hva skjer hvis jeg spiller "tunge spill" ? må jeg skru opp vifta før jeg begynner å spille? dette må jo gå under "defekt" vare? takk for kjapt svar om ikke annet... men føler ikke at dette er riktig løsning? noen fler ideer? Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Joda det fungerer det... men nå går jo vifta kun på en bestemt hastighet? dette kan jo umulig være bra? skal det virkelig være slik? hva skjer hvis jeg spiller "tunge spill" ? må jeg skru opp vifta før jeg begynner å spille? dette må jo gå under "defekt" vare? takk for kjapt svar om ikke annet... men føler ikke at dette er riktig løsning? noen fler ideer? Jeg kjører mine kort på 40% uten problemer! Har du dårlig kjøling i kabinettet? Hvis ikke burde det gå bra å ha viftehastigheten på mellom 40-50%. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har det samme "problemet" med et hd 4870 kort. Hvis vifta går på auto, har den så lav omdreining, at kortet blir for varmt og må justere vifta litt opp og ned hele tida. Dette gjelder i idle modus. Jeg satte viftehastigheten manuelt i ccc til 32%. Det fungerer fint i spill også hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå