Gå til innhold

Førstegangsbygger GamerPc x58, Ci7 ca 15000

Anbefalte innlegg

Det er med skrekkblandet fryd jeg kaster meg ut i et "bygge-selv"-prosjekt for første gang.. Er en "old-timer"-gamer som for en gangs skyld ønsker å oppleve gaming på max settings :) Har sett på et oppsett som jeg ønsker innspill på. Noe som ikke passer sammen? Er strømforsyningen OK? Passer kabinettet? Noe som bør erstattes? Andre typiske ting som en NyByggerN00b ville oversett.

Kabinett: Antec Performance P183

Hovedkort: Asus P6T Deluxe V2.

Prosessor:Intel Core i7 920

Skjermkort: Radeon HD 5870

Minne:Corsair Dominator TWIN3x DDR3 1600 6GB

HDD:Intel x25-M SSD Gen2 160 GB + Samsung SpinPoint F3 1 TB

Strømforsyning:Corsair HX 750W (evt. 1000W?)

Kjøling:Noctua NH-u12P SE1366

Lydkort:Asus Xonar DX/XD (nødvendig? evt. blåse til med et Xonar HDAV 1.3 Deluxe :)

Trådl.nettverkskort:Asus WL-130N PCI

Øvrig:Grei DVD/Blu-Ray reader + USB multikortleser + Microsoft W7 64-bit OEM

Har jeg glemt noe da..??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis vil 750w holde, men jeg ville nok kjøpt en strømforsyning med litt mer ytelse, bare for sikkerhets skyld. HX850 og HX1000 er begge veldig gode valg som vil gi deg nok av watt en god stund fremover :) IMHO er heller ikke lydkort nødvendig, utenom dette ser det ut som et veldig bra oppsett!

Lenke til kommentar

Corsair HX750 Watt'er vil holde i masssevis!

Jeg ville heller gått for en Thermalright Ultra 120 Extreme Black (TRUE)Prosessor kjøler + Thermalright TR-FDB-1300 Rpm's vifte, istedenfor en Noctua Cpu-kjøler. True yter både mye bedre og ser itilegg bedre ut (..Riktignok litt smak og behag).

Jeg ville også ha vurdert om du har brukt for et slikt Lydkort fremfor et Oneboard lydkort. Sistnevnte holder stort sett i de aller fleste tilfeller, men er du kresen på lyd og ønsker å ha noe annet tilkoblet enn Cræppy Pc-høyttalere så kan et dedikert lydkort være en god invistering.

Istedenfor Asus P6T Deluxe V2, så ville jeg heller gått for et Foxconn QF Flamingblade eller et EVGA X58 Sli LE.

En SSD harddisk, og fortrinnsvis en Intel X-25 M Gen 2, er å foretrekke, men trenger du virkelig 160 Gb? SSD er per dags dato kun for lagring av filer du bruker masse (F.eks OS'et eller Spill).

Når det gjelder kabinett, så ville jeg gått for noe annet enn Antec P183, selv om det er et vanvittig godt kabinett. Et Silverstone Fortress FT01 Black er et bedre valg. Itilegg til at det er et mer støydempende kabinett (Har innlagte tykke støydempingsmatter) og rent designmessig både utvendig og innvendig er mye penere, så har det svært god kjøling av Strømforsyningen (Tar inn luft fra gulvet, og opprettholder en god temperatur inni PSU'), harddisken (Kjøles direkte ned av en 180 Mm stillegående vifte) og systemet generelt sett. Dessuten er harddisk opphenget rett og slett genialt i dette kabinettet, det forhindrer selvsagt at vibrering forplanter seg, men selve opphenget forhindrer også omtrent alt av harddisk ulyder :)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene :)

Skal ikke se bort fra at det plutselig havner 2x HD 5870 i maskinen, eller at jeg finner på noe annet moro/dumt, (litt avhengig av suksessen m/byggeprosessen..)- heller derfor i retning av 850-1000W i power..

Tester oppsettet uten lydkort først..

Thermalright er notert, men finner ingen som har den på lager. Noctua finner jeg derimot. 160GB SSD er kanskje mer "nice to have" enn "need to have", men erfaringen min er at slike HDD-ting alltid har en tendens til å fylles - uansett. Hva er grunnen til at jeg heller bør velge Foxconn eller EVGA-kortet? Foxconn kjenner jeg lite til..

Vedrørende kabinett har jeg mer sansen for de som ikke er gjennomsiktige. Støydemping, kjøling og diskoppheng er notert på +siden..

SrGamer

"..I just want to be blown away.."

Lenke til kommentar

Det er i praksis ingen forskjell på X58 hovedkortene, bortsett fra Pci-Express slotter og slikt, ytelsesmessig og overklokkingsmessig (Under Luft og delvis Vann) er det ingen merkbare forskjeller.

Jeg ville enkelt og greit unngått Asus P6T Deluxe V2, fordi det er første generasjons X58-hovedkort (Selv om det overhode ikke er noe vondt med det).

Thermalright Ultra 120 Extreme - Black :)

Lenke til kommentar

Utkast til innkjøpsliste:

https://prisguiden.no/liste/108157

Har tatt utgangspunkt i EVGA, men Fox'n virker meget spennende... Hvordan er tilgang på hjelp/forum/communitys for Fox'n?

Noe som må legges til på listen for å få satt dette sammen? (anti.stat. og strips er ok, noe annet?)

Win 7 Home Prem. OEM OK? eller like greit å gå for fullversjonen?

Tips til ok DVD R/W - Blu-Ray spiller?

Blir puslespill dette - ser ut som jeg må bestille fra 3-4 ulike steder..

...just want to be blown away..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...