Mørbradbiff Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) La Torbjørn Jagland få regninga! Det var jo han som var pådriver for dette! Neste gang får man heller gi prisen til Kim Jong-il, da er et 100millioner spart! Man må tenke økonomisk i disse nedgangstider! Endret 8. november 2009 av Lakshore Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Forholdet Norge har til USA er ekstremt viktig for Norges overlevelse. Dersom dere nasjonalister synes Obama er liten, ja, da synes jeg dere ikke har satt dere inn i verdenspolitikk. USA er essensielt det eneste landet som hindrer Russland fra å ta over Norge (om de skulle ville det). Dersom Russland truer med å ta over våre oljereserver, hva skal vi gjøre? True med å sende to krigsskip mot dem, og fem jagerfly? Får nok fram en god latter hos russerne det. Hvis vi ikke opprettholder et bra samarbeid og forhold til USA, risikerer vi å miste store økonomiske ressurser som oljen vår. Gjør vi det, så er vi fattigere enn alle våre naboland, og vil essensielt ende opp som Europas taper, ettersom vi nektet å bli med i EU da vi var rike. Det har ingen betydning hvem presidenten er i USA. Så lenge han er president i USA, må vi vise en viss respekt og velvilje, nettopp fordi USA er vår hovedallierte i NATO. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Når hadde norges forhold til USA hat noe med fredspris og gjøre? Høres ut som om du mener at norge gir obama prisen for og smiske! Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Når hadde norges forhold til USA hat noe med fredspris og gjøre? Høres ut som om du mener at norge gir obama prisen for og smiske! Ikke for å starte en stor diskusjon men det tror ihvertfall JEG er en del av grunnen til at han får prisen.... å gi Obama en slik oppmerksomhet gir også oppmerksomhet til en viss person, hint hint. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Når hadde norges forhold til USA hat noe med fredspris og gjøre? Høres ut som om du mener at norge gir obama prisen for og smiske! Omtrent alt vi gjør i forhold til USA er for å smiske. Hvorfor tror du vi kjøper deres bomber istedenfor Sveriges jagerfly? Det fantes ingen grunn til å gi Obama fredsprisen. Hva har han gjort? Ingen verdens ting. Han var heldig nok til å bli president etter den dårligste presidenten på hva, et halvt århundre? Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvorfor tror du vi kjøper deres bomber istedenfor Sveriges jagerfly? Fordi JSF var i en HELT annen klasse enn Jas Gripen.... Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Når hadde norges forhold til USA hat noe med fredspris og gjøre? Høres ut som om du mener at norge gir obama prisen for og smiske! Omtrent alt vi gjør i forhold til USA er for å smiske. Hvorfor tror du vi kjøper deres bomber istedenfor Sveriges jagerfly? Det fantes ingen grunn til å gi Obama fredsprisen. Hva har han gjort? Ingen verdens ting. Han var heldig nok til å bli president etter den dårligste presidenten på hva, et halvt århundre? Du har rett i at det er viktig for Norge å oppretholde et godt forhold til USA, men det har ingenting med Russland eller jagerfly. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Grunnen til at Obama vant fredsprisen er åpenbar: Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Du vet at det var Norge som ga prisen til Obama. Det var vel ikke Norge som ga fredsprisen til tyrannen Obama. Det var vel egentlig et prosjekt igangsatt av Thorbjørn Jagland og Jens Stoltenbrg, som så resten av nobelkomiteen ble presset til å godta. Jeg er ganske sikker på at flertallet av Norges befolkning er imot det. Og at de to gjøkene jeg nevnte nå skal spandere 100 millioner av våre penger på denne tyrannen som kaller seg president i USA, gjør meg rasende. Men dessverre er det ikke mye jeg kan gjøre med det uansett. Endret 8. november 2009 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det var vel ikke Norge som ga fredsprisen til tyrannen Obama. Slike kallenavn vitner om at man ikke har en dritt fornuftig å si. så resten av nobelkomiteen ble presset til å godta. Det kalles å diskutere og endre meninger. Noen tør dette. Det å påstå at de ble "presset" er feil. Jeg er ganske sikker på at flertallet av Norges befolkning er imot det. Kom med tall, "ganske sikker" er ikke godt nok. Isåfall kan jeg synse og si at de fleste er for det. Og at de to gjøkene jeg nevnte nå skal spandere 100 millioner av våre penger på denne tyrannen som kaller seg president i USA, gjør meg rasende. Kanskje lurt å roe seg ned litt og tenke igjennom før man poster. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 jo faktisk er kim jong il en bra kandidat. han jobbet faktisk med å avikle sitt atomprogramm og ga all informasjon til kina før japan og usa brøt forsyningsavtalen og fikk dem til å restarte sitt atomprogram kim jong il four more years Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ifølge VG koster Obamas besøk over 100 mill. Da lurer jeg på om det ikke er bedre å bruke pengene på noe mer fornuftig? http://www.vg.no/iphone/article.php?artid=582789 får populistpartiet Arbeiderpartiet så er dette god butikk, får ola og kari nordmann, så er det dårlig butikk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det er knapt butikk i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Obama fikk fredsprisen fordi han har gjort mye for å åpne for et tankesett som innebærer verdensfred og bedre kondisjoner for alle. Han prøver å sette igang et globalt sammarbeid for en bedre verden. Det at han bare holde en slik tale for UN er veldig viktig for at verden skal komme på nye baner. Det er noe i seg selv. Jeg syntes ærlig talt alt dette hatet mot Obama og bagatelliseringen av arbeidet hans ikke er fortjent. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg hater ikke Obama, men jeg ser fremdeles ikke at han har noe krav til fredsprisen. Har du noe bevis for at han har gjort "mye"? Såpass at han fortjener prisen over andre mennesker? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Tror virkelig ikke at noen hater Obama her, men det folk reagerer på er om han fortjener det eller ikke. F.eks etter de fire første årene, kunne vi ha sett om Obama hadde virkelig fått til noe istedenfor å bare prate. Han er tross alt hærfører i to forskjellige land, landet er på vei til å gå konkurs. 40% av befolkningen er konspirasjonsfanatikere og landet er så delt som det aldri har vært før. Og Nobelkomiteen klarte ikke å finne noen andre kandidater? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Den debatten kan alvorlig talt tas i den andre tråden, denne debatten handler om det er verdt å betale 100 millioner for sikkerheten. Ok? Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Når hadde norges forhold til USA hat noe med fredspris og gjøre? Høres ut som om du mener at norge gir obama prisen for og smiske! Ikke for å starte en stor diskusjon men det tror ihvertfall JEG er en del av grunnen til at han får prisen.... å gi Obama en slik oppmerksomhet gir også oppmerksomhet til en viss person, hint hint. Jagland er en r**slikker, ferdig med det. En tulling og en bajas hele fyren, spør du meg. Men det er greit om 100 mill. blir brukt på Obamas besøk/sikkerhet. Dette er penger som uansett ellers hadde blitt sløst bort på andre ting. Norge er et lite land og nesten uten forsvar. Vi skal være fordømt glade for at Russland ikke kommer rullende inn med krigsmaskineriet og bare tar over hele sulamitten. Noe de lett hadde fått til og helt garantert er fristet til. Medlemskapet i NATO og sikkerheten det gir er nok det eneste som hindrer Russland i å gjøre dette. Absolutt ingen tvil om at fredsprisen er Jaglands patetiske forsøk på å smiske for USA. Hvem er det som ikke forstår det? Men ja, det trengs kanskje for å beholde relasjonen, så da er det best å punge ut disse 100 millionene for presidentbesøket. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 De 100 millionene går rett til det norske folket via skatt. 20 kroner hver. Fortsatt verdt det? Vi kunne også brukt disse pengene på å bygge mange nye skoler, og droppe å legge ned en god del. Hva er best, Obama-visitt eller skoler? Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Akkurat nå legges det jo ned flere skoler enn noen gang, så at vi skal bygge nye skoler vet jeg ikke hvor du har fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå