Prince_ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei, jeg lurer på hvor mange ølbokser(0.33 el. 0.5) en flaske sprit på 75cl på 15% tilsvarer? Lurer på det i forhold til min "grense".. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det er veldig, veldig lett å regne ut. Regn ut alkoholinnholdet i 75cl sprit på 15%: 75*0.15=11.25cl. Det er 4,5cl alkohol i en liter øl. 11.25/4.5=2.5. Du trenger altså 2.5 liter øl for at det skal tilsvare 75cl av den der spriten din. Eventuelt kan du gjøre som følger: 15/4.5*75=250cl øl. For øvrig, hvilken sprit er det som inneholder 15% alkohol? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Slik man får kjøpt når man er 18 regner jeg med. Det spørs jo litt hvor fort du drikker det hvor full du blir også da, så går ikke ann å regne ut heeeeelt riktig Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det går an å regne ut hvor mye du må drikke for å få i deg samme mengde alkohol, og det er jo det trådstarter spør om. Det går ikke an å regne ut hvor full man blir av å drikke x mengde A, på grunnlag av at en tåler y mengde B, (blant annet) fordi andre stoffer enn alkohol påvirker hvordan alkoholen blir tatt opp i blodet. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det er sant, men jeg regnet med at det var det trådstarter lurte på, da han skrev "Lurer på det i forhold til min "grense".." Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Hehe, er en veeldig svak sprit, men måtte prøve noe nytt. Må nok ha med mer enn den, ser jeg. Takker for svar! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jepp. Er jo ikke en sekser engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå