Gå til innhold

Frustrasjon over kontrolleren, PS3...


McEwan

Anbefalte innlegg

Sitter og spiller OP Flashpoint og holder på å hive kontrolleren i veggen.... Det er ekstremt når man kjapt prøver å sikte seg inn med spaken, rett og slett håpløst. Det er digg å kunne koble PS3'en til en grom tv, men dette ødelegger hele spillopplevelsen. Skjønner ikke at noen klarer å spille FPS spill på denne måten? eller finnes det alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter og spiller OP Flashpoint og holder på å hive kontrolleren i veggen.... Det er ekstremt når man kjapt prøver å sikte seg inn med spaken, rett og slett håpløst. Det er digg å kunne koble PS3'en til en grom tv, men dette ødelegger hele spillopplevelsen. Skjønner ikke at noen klarer å spille FPS spill på denne måten? eller finnes det alternativer?

 

Konsoll og FPS spill er etter min mening elendig mix, men det kan variere veldig fra spill til spill hvor godt utviklerene har løst kontrolleren. Aldri prøvd Flashpoint så vet ikke hvordan det spillet er, men Modern Warfare gjorde det meste riktig (i mine øyne) da du kunne "snap to target" når du hadde siktet i nærheten. Da slapp man ihvertfall å knote for mye med stikkene :-)

 

Ellers så er det sikkert en vanesak også, ihvertfall har jeg blitt bedre på å sikte meg inn med spakene etter å ha spilt en del varianter av FPS på PS3 og Xbox, så synes ikke det er fult så ille som jeg gjorde i starten.

Lenke til kommentar

Flashpoint er en krigssimulator og skal være så realistisk som mulig. Det er gøy, men man dør nokså raskt dersom man ikke klarer tempoet... :cool:

 

Jeg spilte forgjengeren en del på pc, og kjøpte dette sammen med en ny PS3 her om dagen. Kontrolleren er super på bil og brettspill, men når man skal kjapt inn i et rom eller rundt en hindring og det står tre stk med automatvåpen der, så er det ikke tid til å vingle rundt med sticken. :whistle:

 

 

Etter at det innledende raseriet gikk over så, så gjorde jeg det jeg burde gjort først, googlet. Komboen mus/tastatur funker bare på spill hvor dette er lagt inn, som er de færreste, dvs ingen. Det er derfor laget en ny type kontroll som er delt i to, hvor den ene delen er formet som en mus, den andre en såkalt "stick" eller "nunchaku", men er forøvrig en fullverdig sixasis kontroll som funker i alle spill. Genialt.

 

De to jeg fant var FragFX og FRAGnStein. Gamezone hadde dem begge til en overkommelig pris.

 

Noen mener dette er juks, siden alle burde suge like mye, jeg kjøpte Fragnstein. :innocent:

 

Har vurdert å kjøpe slik selv, men etter hva jeg har sett på nettet er det mange dårlige erfaringer. Så derfor lite vits i å kjøpe.

 

Jeg ser stort sett veldig gode reviews, Fragfx'en får litt kritikk for kjip material følelse, men ellers som strålende kontroller. Så jeg tror det er et trygt kjøp dersom du spiller mye FPS på konsoll.

Lenke til kommentar
Jeg ser stort sett veldig gode reviews, Fragfx'en får litt kritikk for kjip material følelse, men ellers som strålende kontroller. Så jeg tror det er et trygt kjøp dersom du spiller mye FPS på konsoll.

Er et par måneder siden jeg sjekket, og kan være jeg bare fant de dårlige erfaringene. :p

 

Men gi gjerne tilbakemelding på hvordan den er å bruke når du får den, da jeg kunne trengt en sjøl.

 

Jeg kjøper av en eller annen merkelig grunn fps spill til ps3, blir irritert når jeg ikke greier spillene, og så bare støver de ned...

Lenke til kommentar

Det går sikkert helt fint, etter mye trening, men det er jo ikke tvil om at det er en stor forskjell. Den analoge kontrollen har jo en helt annen styring, hvor farten også er avhengig av hvor mye trykk du legger på sticken. Når ting skal gå litt fort er det ikke i nærheten av å være sammenlignbart. Du får et helt annet spill med en mus, sånn er det bare.

 

Hm, kunne vel ha tenkt meg en FRAGnStein jeg også, men vet noe om det finnes en utgavefor venstrehendte?

Det finnes vel pr i dag ikke noen utgave for venstrehendte.

Lenke til kommentar

Jeg har utelukkende spilt FPS på PC (spilt firearms og cs fra starten blandt annet) og var frem til august i år fast bestemt på at FPS på konsoll var møkk pga kontrollern. En uke eller to etter at jeg kjøpte meg en ps3 var hadde jeg glemt alt om at kontrolleren var fremmed for meg, fragget ivei som det skulle vært en boomslang på icemat :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd så mange FPS spill på PS'en, men i Flashpoint er det helt håpløst. Siden det forsøker å være så realistisk som mulig så må man faktisk ha siktet midt på mannen, eventuelt også forlegge dersom avstanden tilsier det. Siktebildet vil forverre seg under bevegelse, spesielt dersom man heller ikke bruker siktemidler.

 

Forsøk deretter å følge en fiende som beveger seg med siktemidlene, samtidig som man selv er under forflytning, så skjønner du hva jeg mener.

 

Det er vel neppe tilfeldig at COD opererer med "snap to target" eller "aim-assistant", er det slik med de fleste FPS på PS?

 

Du skal være rimelig finslepen dersom du fyker rundt og fragger med en kontroller, spesielt dersom du er online mot en pc spiller. Såvidt jeg har fått med meg på diverse fora, så regnes det å bruke mus til PS som "juks", de stiller simpelthen i en annen liga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...