kanin333 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg driver med programmering i flash på skolen nå, men skjønner så og si ingenting. Noen som kan hjelpe meg, evt. finne en side hvor jeg kan finne koder osv som brukes i flash? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 http://www.adobe.com/support/flash/action_...cript_tutorial/ Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Vil ikke gå så langt som å kalle dette programmering. Uansett, søk etter action script tutorial så finner du nok noe. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) GeirGrusom sin link er til en ActionScript 1.0 torturial, glem den. ActionScript 1.0 er som Algific sier, knapt programmering. ActionScript 2.0 er det samme som 1.0, men med flere funksjoner og delvis objektorientert. ActionScript 3.0, som du prøver å lære på skolen, er noe helt annet. Det er et fullverdig, objektorientert programmeringsspråk. Jeg begynner å bli ganske kjent med ActionScript 3.0, og vil anbefale deg å lese i boka, gjøre eksemplene som står der, og spørre om hjelp her eller på kirupa.com(helt vannvittig hjelpsomme brukere) når du lurer på noe. ikke stup inn i kildekoden til store prosjekter, eller avanserte tutorials, du må forstå det grunnleggende, som bland annet står i boka. av veldig enkle tutorials så er det verd å nevne youtube kanalen til tutvid. og når du googleer etter andre, pass på at det er 3.0 og ikke 2.0, om koden ikke har noen linje som har addEventListener i seg, er det ganske sikkert 2.0. Endret 6. november 2009 av datastol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå