Gå til innhold

Hjelp med rimelig bra spill-PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk akkurat en pm fra en som siere prisen er riktig og han har fådd bekreftet dette, er jo nesten galskap den prisen der da :), men får end det så er det bare å rope hurra, sørge for at en har kabinett som en får montert det i.

Edit

Kabinettet ser egentlig helt greit ut innvendig, om det skulle være problem med lange kort så er det jo hdd brønner der og derved litt dremmling skulle løse det også.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Da har jeg lest litt rundt her og funnet en mulig kjøpsliste, noen tanker om den?

Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case

MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3

Asus Radeon HD5850 (5870 om jeg får den billigere)

AMD Phenom II X4 955

Samsung SpinPoint F1 1TB SAT A2

Kingston DDR3 HyperX 1800MHz 4GB KIT

CORSAIR Powersupply 650W

Sony Nec Optiarc DVD+-R

Eneste minus jeg så var at jeg ikke fikk psu og ram-kit* på hattelco.no, som er plassen jeg skal bestille fra. Fins det noe greit der jeg kan erstatte med?

Endret av chaddy
Lenke til kommentar
Går ut i fra at du vet at hattelco er for bedrifter.. og hvilke bundle tilbud snakket du om?

Ellers ser maskinen veldig lik ut den jeg har snart (håper jeg)

Sorry, jeg mente ram-kitet jeg linka. Fant det ikke på siden så nå er jeg ikke helt sikker på hva som passer best der. Jepp, kjøper gjennom jobben :)

Lenke til kommentar

du skulle i såfall kunne få den gjennom hjemmepc ordninga, foreta trekket over 1 el 2 lønninger for å unngå tøvete kredittrenter, dette sparer deg for minimum 35,8%.

PS, støtte for 1800 mhz ddr3 ram er ikke offesiell på det hk, eller for minnekontrolleren i phenom, vet at 1600 oc skal gå.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Nå er jeg stort sett slutta å føre regnskap, men årsaken til at den var ulønnsom var at tar en hensyn til kredittgebyrer så blir det like dyrt, samt at det kom øvre grense på 10k, tror jeg det var, men senest for året 2007 var dette lønnsomt, det står såvidt meg bekjent ikke at trekket skal foregå over et vist antall md. Fikk iallefall medhold hos revisor for dette. Foretok lønnstrekket over 1 md, og ja den ansatte sparte 35,8%.

Derimot kjøper en på kreditt så spiser jo rentene opp helt skiten. og om det har kommet regelendring etter dette har jeg ikke fulgt med på.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Mener at de minnebrikkene som er merket AMD black edition har støtte i amd overdrive for maks timings og best minneutyelse. DVS det ligger ferdige profiler for å få mest ytelse ut av brikkene i programmet.

Takker og bukker, da blir det dem. Jeg merket en viss prisforskjell på 5850-kortene, f. eks Gigabyte og Asus sine var ganske forskjellig. Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar

Takker. Jeg leste noe om at man burde ha 1333mhz ram men når det står black edition antar jeg de går. Da har jeg skrapet sammen ei sluttliste, tipper dette passer sammen greit?

Coolermaster Case Elite 335 Mid Tower Chassis WO/PSU

MSI 770-C45, AM3, DDR3 AMD770 ATX PCI-E Audio GbLAN 1.5v

Asus Radeon HD5870

AMD Phenom II X4 p65 125w Black Edition

WD Harddisk 1TB 7200 RPM 32MB

OCZ DDR3 PC3-12800 1600MHz AMD Black Edition 1.65v

Chieftec PSU 650W ATX 12C 2.2/EPS-12V 14cm Fan

Sony DVD Recurder 24x SATA Dual Layer Internal Black Bulk

Papst Case Fan 120mm 120x120x25 16.5db

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...