Gå til innhold

Stasjonær PC + 24 tommer skjerm. ca 10000

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde satt pris på litt hjelp til å sette sammen en ny stasjonær PC. Har generelt lite peilig på hva som er bra og hva jeg kan få for rundt 10000.

Satser på en god allround PC. Hadde vært fint med mulighet for litt spilling men er ikke opptatt av å kjøre nyeste spillene på maks grafikk. PCen skal forøvring kobles til TVen i tillegg til PC skjerm, skal ha samme bildene på begge skjermene (dette klarer vel alle skjermkort?). PCen skal også kobles til stereoanlegg.

Har få absolutte krav men er fint om PCen er forholdvis rolig og om den holder noen år. Har aldri bygget selv så er fint om PCen kommer ferdig bygget, men om det er mye penger å spare skal jeg nok klare å sette inn RAM, skjermkort og harddisk. Har aldri satt inn prossesor så vil helst slippe det.

Trenger ikke spesielt stor harddisk(500GB), vil heller ha en rask som ikke støyer for mye enn en stor.

Tenker 4gb ram.

Jeg trenger ikke win7.

Noen som har innspill?

Satser på et system rundt Intel Core i5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i5 750

billig p55 kort

4GB DDR3 1333Mhz RAM på maks 1,65V

ATI HD 5770 eller HD 5850 grafikk

Western Digital green 500GB

Corsair 550W PSU

Takk for svar.

Hvordan har mulighene for oppgraderinger senere om jeg kjøper et billig p55 mot et dyrer kort?

Hvordan er det med støynivå for en kraftigere PSU.

Lenke til kommentar

et billig kort vil ha gode oppgraderings muligheter med tanke på HDD, mer RAM og nye CPUer (ved bios flash)

eneste billige kort mangler kontra dyre kort en som regel støtte for flere skjermkort samtidig, men skal man i utgangspunktet ha et godt system på flere skjermkort burde man nesten gå for 1336 sokkel, og da er prisen litt høyere..

en kraftigere PSU vil ikke trenge å jobbe så mye (ikke at den 550W vil ha problem med det systemet der) samt passe bedre til oppgraderinger, men selv om de har mer W så kan de fortsatt bråke mer... dette avhenger jo en del av kjøling på PSUen... da med tanke på vifta og plassering i systemet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...