Mikeey Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 når jeg exporterer video fra premiere har det en tendens til å bli sånne interlace striper. noen som vet hvordan jeg skal ungå det? skal jeg filme med progressive scan istedet for interlacing? eller hva? hva er best å filme med? Lenke til kommentar
svingen Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 fåt det ofte når eg ripper filmer osv...det eg gjør att eg bare bruker eit deinterlaced filter....det funker hverfall meget bra i virtual dub som er gratis premiere har sikert eit slik filter og Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Du kan velge "deinterlace"-alternativet i premiere. For å gjøre det må du høyreklikke på klippet (alle klippene) i tidslinjen og velge "video options" og så "field options" (er ikke sikker på navnet på siste alternativ, men det inneholder ordet "field" eller "fields" i alle fall). Denne metoden gjør at interlace-stripene forsvinner på en PC-monitor, men dersom du skal vise det på fjernsyn vil du få disse stripene igjen, i og med at fjernsynet er laget for å vise slike interlace-striper. SÅ: om du primært skal bruke PCen til å se video, bruker du deinterlace om du primært skal bruke TVen til å se video, bruker du IKKE deinterlace Dersom du bruker TV-utgangen på datamaskinen for å se video på TV, er jeg ikke helt sikker på hvordan det blir, men det får du prøve ut. Det finnes mange guider til innføring i hvordan interlacing fungerer, det er bare å søke litt rundt i søkemotorer. Du vil også da se løsninger etterhvert for å unnvike de verste fellene. Lenke til kommentar
hopless Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Satt nettopp over en time og eksporterte til huyjuvv eller hva formatet het, og komprimerte 2pass i virtual dubb, og jeg kjørte deinterlace filteret i premiere, og da jeg satte meg ned for å se på det ferdige produktet viste det seg at slowmotion biten på filmen var helt ødelagt, bildet skalv og det var vrengt. Så det er ikke sikkert det er no lurt å bruke deinterlace på slowmotion. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Sjekk instillingene dine i Premiere. Du har et valg for field opttions. Hvis du har forskjellig innstilling i prosjekt og eksport, vil du få striper i skjermen. Dersom du bruker DV, skal disse stå til "Lower Field First" Pass også på at du har dette ved eksport. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 siden vi er inne på premier: Av og til kommer det opp ett svart bildet som det er en "x" inni. hvorfor det? jeg kan ikke ta den vekk heller. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det høres nesten ut som at det er noe som skulle ha vært rendret. Hva slags klipp er det du prøver å spille når X'en kommer opp? Har du brukt noen titler eller andre effekter der? Bruker du ENTER når du skal spille av, eller bruker du bare å trykke på PLAY knappen, eller trykker SPACE? Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Sjekk instillingene dine i Premiere. Du har et valg for field opttions. Hvis du har forskjellig innstilling i prosjekt og eksport, vil du få striper i skjermen. Dersom du bruker DV, skal disse stå til "Lower Field First" Pass også på at du har dette ved eksport. Jeg bruker NO FIELDS hvis jeg skal lage ei filmfil som IKKE skal tilbake til kameraet. Prøv det... Lenke til kommentar
haavardfp Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg får også stygge interlace-striper, og har prøvd alle interlacing options (lower, upper field, no field). Når jeg spiller av på TV (fra Matrox G450s hode nummer to), blir det flimrete og jævlig, men ingen striper. Det som er rart er at hos min bror (jeg kopierte prosjektet fra hans maskin) funker det bra, uten striper. Han har et GForce ett eller annet skjermkort, samt et DV-firewire- kort (et billig Pinnacle tror jeg). Jeg er ganske redd for at det ferdige produktet skal se fælt ut når det blir spilt over fra min PC til videokameraet, med mitt nye Firewirekort. De-interlacing er jo i utgangspunktet ikke en god ide, siden man sletter halvparten av linjene. Imidlertid blir filer som er eksportert med de-interlacing "greie" (ingen flimring eller striper på TV). Men jeg vil ikke ha "grei", jeg vil ha BRA! Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hm..har ikke noen flere forslag for øyeblikket da, men sier bare en ting: Ikke bytt ut skjermkortet. Det er gull... Matrox sine G-serie er super på TV-ut. Savner det kortet veldig.... Det er mer enn godt nok til å bruke som TV-ut... Lenke til kommentar
Bastoid Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg får også stygge interlace-striper, og har prøvd alle interlacing options (lower, upper field, no field). Når jeg spiller av på TV (fra Matrox G450s hode nummer to), blir det flimrete og sinnsvakt, men ingen striper. Det som er rart er at hos min bror (jeg kopierte prosjektet fra hans maskin) funker det bra, uten striper. Han har et GForce ett eller annet skjermkort, samt et DV-firewire- kort (et billig Pinnacle tror jeg). Jeg er ganske redd for at det ferdige produktet skal se fælt ut når det blir spilt over fra min PC til videokameraet, med mitt nye Firewirekort. De-interlacing er jo i utgangspunktet ikke en god ide, siden man sletter halvparten av linjene. Imidlertid blir filer som er eksportert med de-interlacing "greie" (ingen flimring eller striper på TV). Men jeg vil ikke ha "grei", jeg vil ha BRA! Bruker selv G450, og har problemer med alt som bruker DirectX. Når jeg bruker TV ut ser det ut som interlacing problemer, men har de samme stripene når jeg spiller oxo. Dette på Win2000... Lenke til kommentar
haavardfp Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Har nettopp oppdaget at et premiere-prosjekt, som hadde masse interlace-striper på PC, og flimring på TV med TV-ut fra Matrox G450, så helt bra ut når jeg hadde spilt filmen tilbake inn på videokamera (Sony PC101 via Firewire), og så spilte av fra videokamera til TV. Så de stripene er mer en irritasjonsfaktor enn noe egentlig problem. Generelt er jeg meget fornøyd med G450. Alle andre ting - Divx, Mpeg og DVD - spiller perfekt på PC og TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå