Gå til innhold

Noetic Science - Tankers påvirkning av masse

toth

Anbefalte innlegg

Snakker ikke om å stole på fremtidens viten. Jeg snakker om å holde døren - i det minste på gløtt for den. Det syns jeg ikke man gjør når man fnyser av og avblåser ting man ikke har satt seg skikkelig inn i, når man rett og slett er litt bedreviter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakker ikke om å stole på fremtidens viten. Jeg snakker om å holde døren - i det minste på gløtt for den. Det syns jeg ikke man gjør når man fnyser av og avblåser ting man ikke har satt seg skikkelig inn i, når man rett og slett er litt bedreviter.

Ingen i denne tråden har forfektet noe i nærheten av at man ikke skal stole på ny viten som er vitenskapelig fundert, å ikke tro på kvakksalveri og tullevitenskap tilsier ikke at man ikke vil ta til seg ny viten. Hva er det konkret du mener folk ikke har satt seg bedre inn i? Personlig vil jeg si jeg har relativt grundig viten om fysikk, kjemi, psykologi, samt forskningen som er gjort direkte på feks healing. Jo mer man setter seg inn i det, jo mer åpenbart blir det at det er tøv.

AtW

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg først og fremst på NS - kan jo hende du faktisk har tatt deg tiden til å studere emnet, selv om jeg finner det litt tvilsomt iom at du tidlig klassifiserte det som tøv.

Men om de faktisk har utdannede kvantefysikere som sitter å jobber med dette, tenker jeg at det bør være i det minste et hint av muligheter i sakene. Hvorfor gidde om ikke? Og ta andre utdannede samfunn av forskere, som har dedikert mye tid til diverse innen hjernekraft og mind-control, som russere og CIA. Det er ikke dumme smågutter som jobber for disse organisasjonene.

Du tør kanskje innrømme at du er et grann forutinntatt og dermed lite interessert i å sette deg inn i stoffet? Og det er ikke veldig godt utgangspunkt for nye inntrykk, som du selv sa da vi snakket om meg.

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg først og fremst på NS - kan jo hende du faktisk har tatt deg tiden til å studere emnet, selv om jeg finner det litt tvilsomt iom at du tidlig klassifiserte det som tøv.

Men om de faktisk har utdannede kvantefysikere som sitter å jobber med dette, tenker jeg at det bør være i det minste et hint av muligheter i sakene. Hvorfor gidde om ikke? Og ta andre utdannede samfunn av forskere, som har dedikert mye tid til diverse innen hjernekraft og mind-control, som russere og CIA. Det er ikke dumme smågutter som jobber for disse organisasjonene.

Du tør kanskje innrømme at du er et grann forutinntatt og dermed lite interessert i å sette deg inn i stoffet? Og det er ikke veldig godt utgangspunkt for nye inntrykk, som du selv sa da vi snakket om meg.

Kvantefysikere jobber med hva? Hva konkret er det du mener kvantefysikere jobber med innen Noetic "Science"? At tanker er et fysisk fenomen i den fysiske verdene og således påvirker verdenen som alle andre fysiske objekter er hevet over enhver tvil,men det er ikke det Noetic science handler om, det er new-age-tullball om effekter som det er ingenting som tyder på eksisterer.

At det forsket på noe betyr ikke at det er riktig, eller at det var bortkastet tid å forske på det. Det er forsket masse på healere og homepati også, like fullt er det vrøvl, men det er fornuftig å forske på det allikevel.

Jeg, som alle andre er forutintatt, og kjenner umiddelbart igjen lusa på gangen når jeg ser new-age-vrøvl som dette, man trenger ikke akkurat å gå særlig dypt inn i materien før man finner en rekke påstander uten dekning. Hadde jeg gått enda dypere inn hadde jeg sikkert funnet enda mer tull uten at jeg ser nytten av dette. Verden er enorm, og det er enormt mye å lære, et meget godt utgangspunkt for å bruke tiden på noe nyttig er å kjapt sortere vekk tøv etter en overfladisk analyse, jeg er ikke enig i at det å være mer ukritisk er noe godt utgangspunkt for å lære mer, tvert imot er det kontraproduktivt.

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg er kanskje ikke alene om å ha lest noen sider av Dan Browns siste bok, som ihvertfall i begynnelsen handler mye om "Noetic Science", som går ut på at tanker har masse, og derfor kan påvirke den fysiske verden. F.eks flytte på ting bare med tankene.

Er det noen her med god peiling som kan utdype de faktiske mulighetene, og hva vi vet? Altså, vet vi at dette bare er svada, er det bevist hvorvidt tanker har masse eller ei, om det er noen sannsynlighet for at de har det?

http://www.noetic.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_Noetic_Sciences

http://en.wikipedia.org/wiki/Noetic_theory

http://www.noeticsciencesforum.com/noetics/viewforum.php?f=2

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje ikke alene om å ha lest noen sider av Dan Browns siste bok, som ihvertfall i begynnelsen handler mye om "Noetic Science", som går ut på at tanker har masse, og derfor kan påvirke den fysiske verden. F.eks flytte på ting bare med tankene.

Er det noen her med god peiling som kan utdype de faktiske mulighetene, og hva vi vet? Altså, vet vi at dette bare er svada, er det bevist hvorvidt tanker har masse eller ei, om det er noen sannsynlighet for at de har det?

http://www.noetic.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_Noetic_Sciences

http://en.wikipedia.org/wiki/Noetic_theory

http://www.noeticsciencesforum.com/noetics/viewforum.php?f=2

Peiling og peiling fru Blom, litt av den varen har vel de fleste, men når det dreier seg om Noetikk, Telekinese, Teleportasjon, Telepati og andre oversanseligheter er det vel svært få som har noen form for praktisk erfaring eller konkret "peiling#. Men vi har allen en barnslig aksept for sådane fenomener. Om da ikke det barnslig og metafysiske er komplett drept i deg av notorisk skolering og annen form for indoktrinering. Helt fra barnsben av har vi medfødte egenskaper som, kanskje kan virke vage og tolkes som naviv overtro.

Husker forøvrig den gang jeg gikk til telefonen for å ringe til Kalle, min beste venn: Jeg løfter røret for å få summetonen men hører intet; skal til å legge på igjen da jeg syntes å høre noe, og jeg roper hallo, ja svarer Kalle som av en eller annen grunn har tatt av røret samtidig for å ringe meg. Jeg spør min far, som arbeidet i telegrafverket, den samme aftenen og han påstår at dette er en umulighet! For at dette skulle kunne skje sa han må vi begge ha gått i takt sammen til våre respektive telefoner, slått nummeret i samme rytme og samme takt i samme mikrosekund.... og dette var en umulighet: Sa han bestemt og vinket meg bort som om jeg var en løgner. Dette hendte en gang til med Kalle og meg. To venners sammensveisethet? Telepati? En tilfeldighet? Jeg ser på dette som et bevis for at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi lærer i skolen. Om det er noen som gidder å lese dette eller kommetere, har jeg flere sådan barnslige, naive eller oversanselige erfaringer som har gjordt meg til den jeg idag er. jeg har ikke lest denne Brown som de fleste her referer til men/ og av den grunn kan jeg uttale meg spesifikt og til en viss grad nytralt. Vi vet sentralnervesystemet har en målbar mikromengde elektromagnetisme for å kunne elektrokjemisk gi ordre til de forskjellige fakulteter i vår fysionomi. I hvor stor grad denne elmag gir et feldt og/eller kan gi nok energi til å operere i "rummet" vet de viseste ei, men her ligger en mulighet til at tanken "kan" vandre fra meg til deg så: I samme øyeblikk jeg tenker på deg vil du få signalet og tenke på meg.

Dette r grunnlaget for telepati= Tankeoverføring. Om man gidder å tro på dette er jo opp til enhver. For min del tror jeg på alt og vil vite mest mulig:o)

Endret av AstroMartin
Lenke til kommentar

Astromartin

Det er sikkert mange her på forumet som har opplevd det samme. At vennen din ringte deg samtidig som du ringte er faktisk statistisk sett ganske sannsynlig. Hadde det vært kontoret til kongen du skulle ringe (og du ikke har noen forbindelser dit) og de ringte deg samtidig opp vil derimot være svært usannsynlig. Jeg tror de fleste med noen år på baken har opplevd å ha en venn på tråden uten at telefonen har ringt.

Jeg har opplevd dette og det har flere i min omgangskrets. Tilfeldighet OG ganske åpenbart...teknologien gjør dette mulig (selv om det er sjeldent slik inntreffer).

Btw--- Du har en noe usunn holdning til "alt mellom himmel og gjord". Det meste er bløff og uintelligent vissvass og derfor bør man være svært kritisk til det man leser på internett. Det er folk som tjener gode penger på BS de serverer. Husk det!

Lenke til kommentar

Hjernen er elektrisk, og vil derfor skape et elektromagnetisk felt, som i en veldig liten radius rundt hodet kan ha en påvirkningskraft på elektrisk ladde partikler. Sånn sett er det mulig til en viss grad å lese tanker, i hvertfall at man tenker (vi begynner vel å få gode indikasjoner gjennom faktisk produkter, at man kan lese tanker). Sånn sett er det mulig å flytte masser med hjernen, men pga elektromagnetiske, og ikke pga massen i seg selv. Det er mulig å regne ut hvor mye det teoretisk går ann å flytte ved en gitt radius fra hodet ved å sjekke hvor mye energi som maksimalt kan brukes i hjernen. Vi vil antaglig ende opp med et veldig lite tall, som tilsier at å faktisk flytte gjenstander med hodet vil være umulig i praksis, selv om de skulle være elektrisk ladd (flytting av objekter med et par nanometer har ingen praktisk interesse).

På en annen side, slik jeg forstår Noetic Science, så påstar det at vi skulle kunne flytte objekter uavhengig av elektrisk ladning, noe som betyr at hjernen må være i stand til å skape gravitasjonsfelt (utover det lille, som hodets masse allerede lager), som kan flytte objekter (jeg regner med både mot og fra oss). Dvs at hjernen skal skape både "positive" og "negative" gravitasjonsfelt, noe som er helt latterlig, da frastøtende gravitasjon aldri har blitt observert.

Det er også viktig å få meg seg størelsesordenen av gravitasjonen som skal skapes. Gravitasjonskraften er veldig svak, og det vil kreve enorm masse for å forflytte et objekt. Tar vi utgangspunktet i E=MC^2 => M=EC^-2, og later som om hjernen kan gjøre en midlertidig konvertering mellom masse og energi (noe som også er helt latterlig), så vil vi se at det kreves energimengder helt hinsides det som noen gang vil gå igjennom menneske kroppen for å lage stort nok gravitasjonsfelt.

Alt i alt kan vi knkludere med at dette er tull.

I alle fall kan man tryggt si at påstanden: "Hjernen er elektrisk" kan betraktes som tull og tøys:-) Det faktum at sentralnervesystemt opererer med mikroelektromagnetisme for å holde vår motorikk igang og sende interne meldinger rundt i vår fysionomi aspirerer ikke til annet enn til internt bruk. Å flytte en vanlig kopp ved hjelp av tankekraft er like absurbd som at en mygg skulle kunne løfte en elefant.

Endret av AstroMartin
Lenke til kommentar

Astromartin

Det er sikkert mange her på forumet som har opplevd det samme. At vennen din ringte deg samtidig som du ringte er faktisk statistisk sett ganske sannsynlig. Hadde det vært kontoret til kongen du skulle ringe (og du ikke har noen forbindelser dit) og de ringte deg samtidig opp vil derimot være svært usannsynlig. Jeg tror de fleste med noen år på baken har opplevd å ha en venn på tråden uten at telefonen har ringt.

Jeg har opplevd dette og det har flere i min omgangskrets. Tilfeldighet OG ganske åpenbart...teknologien gjør dette mulig (selv om det er sjeldent slik inntreffer).

Btw--- Du har en noe usunn holdning til "alt mellom himmel og gjord". Det meste er bløff og uintelligent vissvass og derfor bør man være svært kritisk til det man leser på internett. Det er folk som tjener gode penger på BS de serverer. Husk det!

Hi there Metalldude

Jodda å minimere og bagatellisere andres opplevelser er en strategi velkjent for å lansere sin maktposisjon: Jeg burde kanskje ha opplyst at den refererte telefonsamtalen foregikk i 1947 med den gammeldagse telefonen som du sikkert aldrig har brukt. Da var vel du ikke engang et glimt i din fars øye og Den Usunne Holdning Til "Alt mellom Himmel Og Jord" må du ta på deg selv og din gudelike kappe:-)

PS:Med en hovmodige allviter som deg på tråden blir det med dette innleg

Håper du får et maktfoldig liv som dude her på forumet

Endret av AstroMartin
Lenke til kommentar

I alle fall kan man tryggt si at påstanden: "Hjernen er elektrisk" kan betraktes som tull og tøys:-) Det faktum at sentralnervesystemt opererer med mikroelektromagnetisme for å holde vår motorikk igang og sende interne meldinger rundt i vår fysionomi aspirerer ikke til annet enn til internt bruk. Å flytte en vanlig kopp ved hjelp av tankekraft er like absurbd som at en mygg skulle kunne flytte en elefant.

Vel det ville jeg ikke være for trygg på. De er redde bier så da er skrittet ned til mygg ikke langt unna? :p

Utrolig nok men sant:

http://www.youtube.com/watch?v=aqhx5PMRRh8

Lenke til kommentar

Jodda å minimere og bagatellisere andres opplevelser er en strategi velkjent for å lansere sin maktposisjon: Jeg burde kanskje ha opplyst at den refererte telefonsamtalen foregikk i 1947( med den gammeldagse telefonen som du sikkert aldrig har brukt) og da var vel du ikke engang et glimt i din fars øye og Den Usunne Holdning Til "Alt mellom Himmel Og Jord" må ta på deg selv og din gudelike kappe:-)

Nånå. Ikke vits i å bli sur og lei. :)

Jeg er veldig skeptisk av natur så jeg lurer på hvor i landet dette var ( i 1947 ) ?

Lenke til kommentar

Astromartin

Lenke til kommentar

Astromartin

Er ikke hverken sur eller lei; kun dritlei hovmodige gugleduster som deg. Og husk dette: Her er det deg som er nettloppa med eksamen google. PS. Sola Flystasjon sikkerhetstjenestes tjenestetelefon 1947. Det er like stor sjanse for å finne visdom på google som å bli dritings av å gugle seg i Vademecum. Lykke til som ForumGud:-)

Lenke til kommentar

Husker forøvrig den gang jeg gikk til telefonen for å ringe til Kalle, min beste venn: Jeg løfter røret for å få summetonen men hører intet; skal til å legge på igjen da jeg syntes å høre noe, og jeg roper hallo, ja svarer Kalle som av en eller annen grunn har tatt av røret samtidig for å ringe meg. Jeg spør min far, som arbeidet i telegrafverket, den samme aftenen og han påstår at dette er en umulighet! For at dette skulle kunne skje sa han må vi begge ha gått i takt sammen til våre respektive telefoner, slått nummeret i samme rytme og samme takt i samme mikrosekund.... og dette var en umulighet: Sa han bestemt og vinket meg bort som om jeg var en løgner. Dette hendte en gang til med Kalle og meg. To venners sammensveisethet? Telepati? En tilfeldighet? Jeg ser på dette som et bevis for at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi lærer i skolen....

Hvordan mener du at dette foregikk?

At din hjerne slo nummeret på telefonen din samtidig som som hans?

At du "hacket" en avansert telefon-sentral kun ved å tenke på din venn?

Hva gjorde din underbevisthet, telekinese eller hva du kaller det for å oppnå denne kontakten uten å faktisk ringe?

forresten, at din venn ringte deg og du tok opp telefonen(eller motsatt) akkurat før den startet å lage ringe-lyd er totalt usansynlig?

Lenke til kommentar

Husker forøvrig den gang jeg gikk til telefonen for å ringe til Kalle, min beste venn: Jeg løfter røret for å få summetonen men hører intet; skal til å legge på igjen da jeg syntes å høre noe, og jeg roper hallo, ja svarer Kalle som av en eller annen grunn har tatt av røret samtidig for å ringe meg. Jeg spør min far, som arbeidet i telegrafverket, den samme aftenen og han påstår at dette er en umulighet! For at dette skulle kunne skje sa han må vi begge ha gått i takt sammen til våre respektive telefoner, slått nummeret i samme rytme og samme takt i samme mikrosekund.... og dette var en umulighet: Sa han bestemt og vinket meg bort som om jeg var en løgner. Dette hendte en gang til med Kalle og meg. To venners sammensveisethet? Telepati? En tilfeldighet? Jeg ser på dette som et bevis for at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi lærer i skolen....

Hvordan mener du at dette foregikk?

At din hjerne slo nummeret på telefonen din samtidig som som hans?

At du "hacket" en avansert telefon-sentral kun ved å tenke på din venn?

Hva gjorde din underbevisthet, telekinese eller hva du kaller det for å oppnå denne kontakten uten å faktisk ringe?

forresten, at din venn ringte deg og du tok opp telefonen(eller motsatt) akkurat før den startet å lage ringe-lyd er totalt usansynlig?

Glem ditt første avsnitt og andre; kons på det tredje: "akkurat før den begynte å ringe" Det er nettopp denne usannsynlighet som hendte to ganger. Men fenomenet har flere tekniske forklaringer. I dette tilfeldet var den telefonen jeg ringte en "securitytelefon anno 1947" så det kan ha vært lyttertjeneste. Dette ble senere obligatorisk avvist av min Far da sådan tjeneste ikke var lovlig på private telefoner på den tiden. Så mysteriet er stående. Min venn og jeg må ha kommet på ideen å ringe hverandre i samme nano, gått i takt til telefone og dreiet på nummerskiven i nøyaktig samme tempo for at dette skulle kunne være mulig. Sa en teletekniker ved en anledning.

PS: Telekinese er å kunne løfte en gjenstand med kun tankekraft: Tilhører metafysisk filosofi. Mange har prøvd men ingen har lyktes:-)

Endret av AstroMartin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glem ditt første avsnitt og kons på det andre: "akkurat før den begynte å ringe" Det er nettopp denne usannsynlighet som hendte to ganger. Men fenomenet har flere tekniske forklaringer. I dette tilfeldet var den telefonen jeg ringte en "securitytelefon anno 1947" så det kan ha vært lyttertjeneste. Dette ble senere obligatorisk avvist av min Far da sådan tjeneste ikke var lovlig på private telefoner på den tiden. Så mysteriet er stående. Min venn og jeg må ha kommet på ideen å ringe hverandre i samme nano, gått i takt til telefone og dreiet på nummerskiven i nøyaktig samme tempo for at dette skulle kunne være mulig. Sa en teletekniker ved en anledning.

Jeg stiller meg sterkt tvilende til at datidens telefoner var så ømfintlige på takten man hadde når man gikk til telefonen. Hvorfor i all verden skal skrittene før man i det hele tatt tar i telefonen spille inn på noe som helst?

At en teleteknikker mente dette stiller meg tvilende til hele forklaringen til til teknikkeren. Samtidig er det ikke gitt at en teleteknikker kjenner til hvordan hele tele-systemet fungerer på ett såpass detaljert nivå at han klarer å si hvordan noe slikt kan skje.

At din far avviser at det var lyttertjeneste tviler jeg ikke på, jeg antar at han jobbet i Forsvaret, og dermed var klarert. Jeg antar at du ikke var klarert, dermed har ikke din far lov til å gi ut slik info.

Forresten, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg tenker på jeg skal ringe noen, drar opp mobilen og der ringer den jeg skal ha tak i.

At du også glatt hopper over 2 punkter uten å engang kommentere hvorfor tyder på at du ikke har noe svar eller forklaring på punktene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...