Gå til innhold

Muslimer har bevist sin egentlige lojalitet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagbladet:

Sunday Telegraph skriver i dag at Hasan i sommer tok ordet på en medisinsk konferanse, og argumenterte for at ikke-muslimer burde halshugges og få kokende olje helt ned i halsen.

Hasan sa dette da han holdt et innlegg om Koranen foran andre leger på Walter Reed Army Medical Centre i Washington DC, der han jobbet i seks år før han begynte på Fort Hood.

Det ser altså ut til at han var islamist. Intet nytt under solen med andre ord.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Dagbladet:

John Terry fikk i dag en opptur på fotballbanen da han headet inn 1-0-målet i storkampen Chelsea-Manchester United.

Hans far Ted Terry fikk seg derimot en smell via forsida til tabloidsøndagsavisa News of the World.

De hevder at Ted Terry selger kokain, og har i dag lagt ut en video som viser hvordan 55-åringen selger tre gram kokain til avisas reporter.

Det ser altså ut til at han var far til en fotballspiller. Intet nytt under solen med andre ord.

Men til saken, og til en av Dagbladets kilder, New York Times:

After two days of inquiry into the mass shooting at Fort Hood, investigators have tentatively concluded that it was not part of a terrorist plot.

Når vi snakker om solen:

A man with a rifle opened fire at a drug-testing laboratory in Tualatin near Portland, killing one woman and wounding two people before fatally shooting himself, the police said. The gunman and the female victim were not immediately identified.

Islamist?

The lawyer for the man accused of shooting six people, one fatally, at an Orlando office building on Friday told reporters after a court appearance on Saturday that his client was “very, very mentally ill.”

Mr. Rodriguez, 40, who was apparently unemployed, was fired in 2007 from an entry-level job at Reynolds, Smith & Hills, the engineering company where the shooting took place. A company spokesman said Mr. Rodriguez had been fired because his work had not been up to the company’s standards.

Islamist? (Mexikansk sådan...)

The 2009 Collier Township shooting, also referred to as the 2009 LA Fitness shooting, was a murder-suicide that took place on August 4, 2009 in an LA Fitness health club in Collier Township, a suburb of Pittsburgh, Pennsylvania. The attack resulted in four deaths, including that of the perpetrator who took his own life. Nine other people were injured.

This shooting was one of several massacres targeting women. The perpetrator was 48-year-old Scott Township resident George Sodini (September 30, 1960[5] – August 4, 2009), a systems analyst at the law firm of K&L Gates.[6] On a website registered in his name,[7] Sodini chronicled over a nine-month period his rejections by women and his severe sexual frustration.

Islamist?

Charles Carl Roberts IV (December 7, 1973 – October 2, 2006) was an American milk truck driver who murdered five Amish girls before killing himself in an Amish school in the hamlet of Nickel Mines, in Bart Township, Lancaster County, Pennsylvania on October 2, 2006.

Islamist?

The Atlantis Plastics shooting was an incident of mass murder that took place at an Atlantis Plastics factory in Henderson, Kentucky, United States on June 25, 2008. The gunman, 25-year-old Wesley Neal Higdon, shot and killed five people and critically injured a sixth person before taking his own life.

Islamist?

The Binghamton shootings took place on Friday, April 3, 2009, at the American Civic Association immigration center in Binghamton, New York, United States. At approximately 10:30 a.m. EDT, a naturalized immigrant Jiverly Antares Wong (aka Jiverly Voong)[3][4][5] entered the facility and shot numerous people inside.[6] Fourteen people were ultimately confirmed dead, including the shooter,[2] and four were wounded.

Kinesisk islamist?

The Brown's Chicken massacre refers to a mass murder that occurred at a Brown's Chicken restaurant in Palatine, Illinois, a northwest suburb of Chicago, in the United States in 1993. The massacre occurred on January 8, 1993, when two assailants robbed the Brown's Chicken restaurant and proceeded to murder seven employees. The case remained unsolved for nearly nine years, until one of the assailants was implicated by his girlfriend in 2002. Police used DNA samples from the murder scene to match one of the suspects, Juan Luna. Luna was put on trial in 2007, found guilty for seven counts of murder, and sentenced to life imprisonment. James Degorski, the other assailant, was found guilty in 2009 on all seven counts of murder, and also sentenced to life imprisonment.

Kyllingislamister?

The California State University, Fullerton massacre was an incident of mass murder that occurred on Wednesday, July 12, 1976 at the California State University, Fullerton, in Fullerton, California, United States. The gunman, 37-year-old Edward Charles Allaway, was a custodian at the school library. He killed seven people and wounded two others in the library basement, before leaving the school campus. He later drove to a nearby hotel where his former wife worked, and phoned police of his actions.

Bibliotekar-islamist?

The Capitol Hill massacre was a mass murder that occurred on the morning of Saturday, March 25, 2006, when 28-year-old Kyle Aaron Huff entered a rave afterparty in the southeast part of Seattle's Capitol Hill neighborhood and opened fire, killing six and wounding two. He then killed himself as he was being confronted by police on the front porch of 2112 E. Republican Street.

Rave-islamist?

The Covina massacre occurred on December 24, 2008, in Covina, a city in the suburbs of Los Angeles, California, United States. Nine people were killed from either gunshot wounds or an arson fire inside a house where a Christmas Eve party was being held. The perpetrator, 45-year-old Bruce Jeffrey Pardo, who was dressed in a Santa suit while in the house, committed suicide from a gunshot wound to the head after the attack in another household. Authorities have cited marital problems as a possible motive for the violence; reports indicate Pardo's divorce had been finalized December 18, one week prior to the massacre.

Julenisse-islamist?

Bare et lite utvalg amerikanske massakrer fra nyere tid.

Generalisering er en logisk feil...

Geir :)

Lenke til kommentar

Han kan utmerket godt være islamist ja. Og han kan være kineser og masse annet. Spørsmålet er om han gikk bananas fordi han var islamist eller av andre grunner. Og derom er det for tidlig å si noe om, annet enn at etterforskerne ikke ser det som terrorisme.

Med mindre du og TFT vet noe vi andre ikke vet, så har dere bare sannsynliggjort at det hender at folk som begår drap er islamister. Det beviser ingen verdens ting.

Og da er spørsmålet, hva tjener en slik tråd til, hvilket motiv kan den ha annet enn å gjøre folk generelt mistenksomme overfor muslimer? Hvorfor gjør dere ikke det samme med folk i julenissedrakter (det har vært opptil flere mord på julaften/juledagen opp gjennom årene), bibliotekarer og andre massemordere? For ikke å snakke om skoleelever, som vi nå vet at er potensielle massemordere etter flere saker de siste årene.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kjære robocoop, la meg sitere fra åpningsinnlegget ditt.

"Nå vet vi hvor de står!"

I denne setningen henviser du til "de". Dersom vi ser dette i sammenheng med tittelen på tråden ("Muslimer har bevist sin egentlige lojalitet") må det antas at du med "de" mener "muslimene".

Her er det en logisk brist. Det er snakk om én muslim(en muslim, muslimer, flere muslimer, alle muslimene - 'muslimer' er flertallsform av 'muslim'), ikke flere muslimer.

Jeg kan komme med enkelte slutninger som et resultat av retorikken din, men velger å holde det for meg selv. :)

Lenke til kommentar
OT: Er det riktig å bruke ordet "islamist"? Er det ikke "Muslim" som er det riktige?

Wiki: A Muslim (Arabic: مسلم‎), pronounced /ˈmʊslɪm/, is an adherent of the religion of Islam.

:hmm:

Det heter muslim, ser ut til at det ikke gikk etter som forventet med tilbakemeldingene trådstarter? Jeg er født og oppvokst i Norge og er muslim, hvordan tror du jeg føler når jeg som muslim blir fremmed- og mistenkliggjort? Jeg snakker ikke bare om meg selv, men jeg føler at ordet "muslim" har blitt en egen gruppe mennesker/rase. Det er alt for lett å sette alle under èn kam og mest synd er det når 99.999% av muslimene i verden på ingen måte har forbindelse med de såkalte terroraksjonene mot de vestlige styrker i Afghanistan/Irak og nå i mot pakistanske styrker. Det er urettferdig at en såpass liten gruppe mennesker danner grunnlaget for den vestlige verdens syn på oss muslimer. Hadde du tatt deg tid til å lese nyhetene enn å skynde deg og få med deg tittelen og ingressen hadde nok ikke denne tabben skjedd.

Greit nok at jeg blir sett på med mistenksomme øyne blant noen nordmenn, men slutt å generalisere oss muslimer. Føler at det neste jeg kommer til å høre er noen nevne. "ja, nå må de tilbake til Muslimistan".

En sak har alltid to sider, lest om hvorfor han utførte dette? Ikke at det rettferdiggjør hendelsen på noen måte, Islam tillater heller ikke å drepe mennesker, et menneskeliv i Islam blir sett på som veldig verdig. Som dere sikkert har lest ble han ofte trakassert og mobbet av sine kolleger på grunn av hans trossyn....resten er historie.

Eksempel:

Skytemassaker + muslim = TERRORIST?!?

Skjønner du hvor dumt dette her blir...

Lenke til kommentar

Videoen som jeg postet viser jo bare det som står i Koreanen, med henvisninger bak teksten. Fakta mao.

Videoen som bestemor posta, viser en gruppe som gir ekstremt utrykk for at de misliker homofile, noe som går igjen i kristendommen. Jeg ser ikke noe galt i det da det kun er en ytring. Om man ikke liker homser så bør dette respekteres av andre. Det er ekstremt, og man rister muligens bare på huet av det, men det er jo ikke forbudt det de gjør.

Derfor kan det ikke sammenliknes. Hvordan er dette å mistolke og misforstå? Om du har noe å si til mine postinger så bør det være noe annet enn generell svada.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Om man tar koransitater ut av sin sammenheng og legger til litt skummel musikk, er dette å mistolke med vilje. Det blir som å trekke fram noen av Det gamle testamentets mest blodtørstige sitater og si: "Se, så fæle disse folka er!" Det blir for enkelt.

Og jeg respekterer folks rett til å ha de synspunkter de vil, men jeg respekterer ikke nødvendigvis hvert enkelt synspunkt i seg selv. Disse "God hates fags"-folka burde ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Om man tar koransitater ut av sin sammenheng og legger til litt skummel musikk, er dette å mistolke med vilje. Det blir som å trekke fram noen av Det gamle testamentets mest blodtørstige sitater og si: "Se, så fæle disse folka er!" Det blir for enkelt.

Akkurat så enkelt er det faktisk. Når det er så mange fiendtlige sitater som kan trekkes frem, så trenger man ikke å se dem i noen større sammenheng. Det burde ringe en bjelle. De anmoder jo til at man skal bekjempe ikke-troende i størst mulig grad.

Gammeltestamentet er på en måte forkastet av kirken i dag, og en "ond" Gud er noe annet enn leveregler som forkynnes av Koreanen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...