ivc Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Bare et lite spørsmål jeg ikke har funnet noe svar på. La oss si at Bank A har en god sparerente på 3.51% og jeg setter sparepengene i denne banken. Men etter 6 måneder så endrer Bank B sparerenten over Bank A, til 4.19%. Vil det være mulig å bytte fra Bank A til Bank B etter 6 måneder og fortsatt få det opparbeidet rentebeløpet fra Bank A (i slutten av året) og samtidig få det høyere rentebeløpet fra Bank B (etter et års tid)? Dvs. vil det være smartere å flytte fra Bank A til Bank B og få et rentebeløp som er (Bank A x rente for 6 måneder + rentebeløp fra Bank B x 6 måneder), enn å ha beløpet stående i Bank A i 12 måneder? Med BankID er dette enkelt å gjennomføre. Vennligst legg inn et svar dersom du kan noe om dette. Endret 6. november 2009 av ivc Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jepp, ved årsskifte vil du få rente tilsvarende 6 måneder hos både Bank A og B. Om du avslutter kontoen, så vil du og få betalt ut opparbeidede renter, men da må du kanskje betale et gebyr for å få det overført til Bank B. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ja, selv om renten oppgis effektivt på årsbasis og som oftest legges til på kontoen 31/12 (Skandiabanken legger til ved slutten av hver måned), BEREGNES rentebeløpet daglig. Så det er bare å bytte når du finner noe mer fristende. Sjekk Finansportalen.no, den pleier å være oppdatert. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Bare å flytte rundt på pengene. Rentene får du til nyttår. Lenke til kommentar
ivc Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Ah flott. Takk for svarene. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Trenger ikke avslutte kontoene ettersom du flytter pengene. Ikke noe problem å ha ti kontoer og flytte pengene rundt etter som renten forandrer seg. Lenke til kommentar
Moldarin Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Avslutter du kontoen i den gamle banken, får du renten utbetalt som en del av sluttoppgjøret. Du bør be om å få det utbetalt for å unngå og måtte vente. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Avslutter du kontoen i den gamle banken, får du renten utbetalt som en del av sluttoppgjøret. Du bør be om å få det utbetalt for å unngå og måtte vente. Tar ikke vanligvis bankene gebyrer for avslutting av konto og overføring av penger? SMN gjorde iallfall det hos meg. Glad jeg har flyttet i fra den banken nå uansett Endret 10. november 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Man har selvsagt ikke en konto hvor det koster penger å ta ut penger. Når rentene kommer til nyttår er det bare å ta ut rentene. Hvis banken vil ha penger for å avslutte kontoen er det bare å beholde kontoen med 0 kroner, så kommer de nok snart med et tilbud om å avslutte kontoen gratis. Det minner meg litt om den tiden jeg hadde ISDN som vi dengang kalte raskt internett. Jeg ville gå tilbake til vanlig analog telefon da jeg fikk meg ADSL fra en annen leverandør, men det skulle Telenor ha et gebyr på 1000 kroner for. Resultatet ble at jeg sa opp min fasttelefon hos Telenor og ble kunde hos Telio. Vi skal ikke finne oss i griske leverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå