Gå til innhold

Creative laget av Labtec?

Anbefalte innlegg

Mitt litt eldre Creative 5.1 sett døde nettopp, så jeg fant ut at jeg skulle skru fra hverandre subben/forsterkeren for å se om jeg kunne gjenbruke noe av innholdet. Etter en nærmere undersøkelse så fant jeg et Labtec stempel på høyttalerelementet til subben. Dette fikk meg til å spekulere i om Labtec produserer noen av settene til Creative, kanskje i den rimeligere prisklassen.

Noen som har vært borti noe slikt?

Tenkte å kjøpe et Labtec sett i en litt høyere prisklasse (hvis Labtec har noen "høyere prisklasse") for å se om de låter like bra som det settet jeg hadde...

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har i lengere tid (siden 1996) vært Cambridge SoundWorks som har laget Creative sine høyttalere. De lager såvidt meg bekjent sine egne høyttaler elementer også, så det høres jo litt snodig ut at det står Labtec elementer i dine. Jeg skal selvsagt ikke utelukke at de har nok med å lage elementer til sine andre (mer prestisjefylte) lydprodukter, og således må kjøpe inn fra andre produsenter for å fylle volumet av pc-høyttalere som skal ut i hyllene. Labtec har ikke så vidt jeg vet noe som kan kalles "høyere prisklasse". De baserer seg mest på å lage produkter som de aller fleste har råd til. Dette betyr ikke at det nødvendigvis er dårlig, men skal du bruke lite penger på PC høyttalere, så gir jo de typiske Creative og Logitech setta masse lyd for pengene. Legger også merke til at Komplett selger JBL Creature II for rett over 500-lappen (i allefall så lenge du kan leve med hvite høyttalere, de sorte koster nesten 700 merkelig nok), og disse har et noe mer raffinert lydbilde enn det du får bra Creative og Logitech. Sikkert ikke mer morro, men de forsøker i allefall å gi deg noe som låter som "ekte" hi-fi.

Lenke til kommentar

Haha..

Ja jeg fant fort ut at det ikke var noen "høyere prisklasse" hos Labtec. Og såvidt jeg leste fra Wikipedia så er Labtec eid av Logitech for tiden. Så det er vel bare en tilfeldighet. Kan vel være en kinesisk OEM-produsent av elementer som også heter Labtec kanskje...

Kravene mine for pchøyttalere er liten plass kombinert med god lyd... Men har også vurdert å kjøpe meg aktive studiohøyttalere i stedet... Og henge de på veggen eller noe sånt.

-C-

Lenke til kommentar
Haha..

Ja jeg fant fort ut at det ikke var noen "høyere prisklasse" hos Labtec. Og såvidt jeg leste fra Wikipedia så er Labtec eid av Logitech for tiden. Så det er vel bare en tilfeldighet. Kan vel være en kinesisk OEM-produsent av elementer som også heter Labtec kanskje...

Kravene mine for pchøyttalere er liten plass kombinert med god lyd... Men har også vurdert å kjøpe meg aktive studiohøyttalere i stedet... Og henge de på veggen eller noe sånt.

-C-

Jeg har selv et par Alesis M1Active 520 (5.25" bass + diskant, fåes også som 620 med 6.5" bass og kraftigere forsterkere). Disse kosta vel et par tusen kroner. Det finnes ingen tvil om at disse låter langt bedre enn typiske PC høyttalere, selv om lyden kanskje kan føles noe kald (dette kan du selvsagt justere med equalizer'n i ditt favoritt avspillings program). Kan i allefall helt klart anbefalle dem. Kjøpte disse for å få en mest mulig lineær lyd fra PC'en, uten at det skulle koste skjorta. Hvis jeg skal ha noe heftigere lyd for spilling, så kobler jeg heller PC'en opp til surround'en. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...