Pensarando Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Heisann! På skolen opplever jeg et problem med at jeg av og til mister kontakten med router og ikke klarer å koble meg opp til det trådløse nettverket igjen uten at jeg restarter hele datamaskinen. Finst det kanskje en mer effektiv måte jeg kan restarte bare nettverkskortdriveren eller noe slikt? (forstår i det hele tatt ikke hvorfor dette skjer. Har ikke hatt problemet før Ubuntu 9.10, og det skjer bare på skolenettverket) Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Du kan jo sjekke denne siden. EDIT: Skal skrives i terminalen. Eventuellt kan du jo gå tilbake til den forrige ubuntu versjonen. Endret 6. november 2009 av Ördög Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Restarting av nettverket kan hjelpe i mange tilfeller, men av og til er det kanskje nødvendig å restarte selve driveren. Det kan du gjøre slik: sudo rmmod <driver> sudo modprobe <driver> For å se hvilke drivere som er lastet kan du kjøre "lsmod" og for å se hvilket nettverkskort du har bruker du "lspci | grep Network". Som regel kjenner du igjen navnet på driveren, hvis ikke kan du poste output fra de to kommandoene her, så skal vi hjelpe deg Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Takk! sudo /etc/init.d/network-manager restart fungerte for meg. Eg burde nok eigentleg klart å tenkt meg fram til det sjølv, men nå kjem eg i alle fall til å vite korleis slikt kan gjerast neste gong. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå