Gå til innhold

Katoder fra microplex...


Anbefalte innlegg

Bestilte for 4dager siden 8stk 20cm kaldkatoder fra microplex...når jeg i dag henta pakken lå det 8stk 30cm i pakken...kan bruke 4 av de men de resterende 4 er for store :evil: Det jeg lurer på er om jeg skal retunere de og be dem sende meg 4 nye 20cm.. MEN er det jeg som må betale frakta eller er det microplex??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved feillevering er det selvsagt butikken som skal betale frakt. Både det du får i utgift ved å returnere varen og frakta for levering av nye katoder. Feilen ligger hos butikken og du skal ikke bli belasta for det :)

 

Det var det jeg trodde...

Lenke til kommentar
Hmmm , dette var da skrekkende å få høre!

Når jeg måtte returnere en defekt cpu kjøler , så måtte jeg betale frakta når jeg skulle sende den!

 

Du betaler normalt frakten selv når du sender pakken. Du skal få beløpet du la ut, refundert etterpå. Derfor er det viktig og oppgi ditt kontonummer.

Lenke til kommentar
Hmmm , dette var da skrekkende å få høre!

Når jeg måtte returnere en defekt cpu kjøler , så måtte jeg betale frakta når jeg skulle sende den!

 

Du betaler normalt frakten selv når du sender pakken. Du skal få beløpet du la ut, refundert etterpå. Derfor er det viktig og oppgi ditt kontonummer.

 

Det er ingenting i den nye kjøpsloven som sier at webshopen skal betale frakt på retur av varer (ja, har finkjemmet den for å finne ut dette).

F.eks. Komplett betaler ikke annet enn hvis de har levert feil vare, dvs. de betaler f.eks. ikke hvis varen bare er defekt.

Lenke til kommentar

 

Det er ingenting i den nye kjøpsloven som sier at webshopen skal betale frakt på retur av varer (ja, har finkjemmet den for å finne ut dette).

F.eks. Komplett betaler ikke annet enn hvis de har levert feil vare, dvs. de betaler f.eks. ikke hvis varen bare er defekt.

 

I kapittel 6 §30 står det :

 

" Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. "

 

Så jo butikken skal betale frakta ja. Legg også merke til at loven sier at butikken IKKE kan kreve at du betaler frakta og så får beløpet refundert. Du kan altså kreve å få tilsendt ferdig frankert emballasje! Dog, normalt så gjør man det slik at forbrukeren heller får refundert beløpet slik Arctic påpekte. Dette pleier å gå raskest og det er som regel det mest praktiske :)

 

Forbrukerkjøpsloven

Lenke til kommentar

 

Det er ingenting i den nye kjøpsloven som sier at webshopen skal betale frakt på retur av varer (ja, har finkjemmet den for å finne ut dette).

F.eks. Komplett betaler ikke annet enn hvis de har levert feil vare, dvs. de betaler f.eks. ikke hvis varen bare er defekt.

 

I kapittel 6 §30 står det :

 

" Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. "

 

Så jo butikken skal betale frakta ja. Legg også merke til at loven sier at butikken IKKE kan kreve at du betaler frakta og så får beløpet refundert. Du kan altså kreve å få tilsendt ferdig frankert emballasje! Dog, normalt så gjør man det slik at forbrukeren heller får refundert beløpet slik Arctic påpekte. Dette pleier å gå raskest og det er som regel det mest praktiske :)

 

Forbrukerkjøpsloven

 

Jeg får bøye meg i støvet. :oops:

Sjekket dette i forbindelse med en paragraf som var gjengitt på microplex.no sine sider for noen år siden, hvor de siterte en lov om at tjenesteyter måtte bære returfrakt, men denne paragrafen fantes da ikke i den nye kjøpsloven, og da jeg ba de om å referere til hvilken paragraf i den nye kjøpsloven som hevdet det samme, sa de at de ikke visste det, og skulle sjekke det opp..-> aldri svar tilbake.

 

Men der var den altså.

Så, dette betyr da at komplett.no muligens snyter kundene for 3-7 millioner kroner i året i returkostnader det da (etter eget improvisert regnestykke) ?

Sendet en sak om dette til forbrukerrådet når den gamle kjøpsloven gjaldt, men de svarte ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...