Gå til innhold

Felles Photoshop Elements

Anbefalte innlegg

Hjemme har vi flere brukere med kamera og ditto med lagringssteder for bilder.

Kan jeg bruke Photoshop Elements som en felles "portal" inn til bilder, dvs at det blir et sentralt lagringssted? Det jeg ønsker å oppnå er at brukerne kun får endre sine egne bilder, men se alle (gjerne tilgangsstyre dette på en eller annen måte dersom det er enkelte bilder som bare adminsitrator skal se). Videre at noen, men ikke alle, kan legge inn tags på bilder fra andre (adminstratorfunksjon eller lignende).

Er det andre løsninger som er bedre til dette formålet?

Poenget for meg er å sikre backup , samt kunne søke på bildetags på tvers av brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve katalogfila til Elementskan vel deles så lenge man vet at bare en er inne av gangen. Tenker da å legge den på et share og at Elements stilles til inn med peker til samme katalogfil for alle brukere.

Så får jeg heller lage noen rutiner rundt det å kopiere ut jenvlig til annen backup eller noe sånt.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Sikkert lurt om du bare aksepterer at Elements ikke er det riktige verktøyet for det du er ute etter...:)

Selv ikke Adobe Lightroom har lagt til rette for delt database, noe brukere i omtrent alle forum på nettet etterspør i neste versjon.

Skal du løse din utfordring tror jeg at et produkt som heter Fotostation kan være noe å se på.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...