Bear^ Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har vært på credo jeg, og jeg liker feks ikke vin, noe som strider imot kokkens visjon (maten og vinen er jo valgt sammen for å utfylle hverandre), og utrolig nok kan jeg fint be om eplemost eller vann uten å bli kastet på dør. Og er du ikke enig i at det i det minste er et ørlite snev arrgoanse i holdningen "vi vet bedre enn deg selv hva slags kontrollmetod som fungerer best for deg"? Jeg kjøper meg opplevelser og kultur for min egen del, ikke for kokkens del, ikke for spillskaperens del. Personlig hadde jeg nok vært oftere på feks Credo om man i større grad fikk velge menyen selv, jeg ser på det som en fordel. AtW Hva med X360 og PS3 da? Er det ikke en liten snev av arroganse at de kommer med en fast håndkontroll man må bruke? Hva om jeg vil vifte med hendene når jeg spiller, burde jeg ikke få velge der? Face it, konsollprodusentene har alltid valgt kontroll for oss og enten liker man det eller så hater man det. Jeg f.eks hater dualshock kontrollen og anser den som den største feilen i moderne konsoll kontroll desgine. Men, jeg liker spillene til Playstation, dermed biter jeg i meg hvordan kontrollen er og nyter det essentsielle med en konsoll; spillene. Synes ikke det er noe arroganse i det hele og det store, det er deres valg når de designer. Skulle de begynne å ta hensyn til alle mennesker ønsker om kontroll hadde det blitt vel mange kontrollere å holde styr på. Det summer seg selv at en plass må man skjære gjennom og si "slik blir det" og det er det de gjør. Du får velge om du vil bruke denne kontrollen da, eller la være, det er opp til deg. Men arrogansen synes jeg kommer når folk forlanger at konsolldesignerne skal tilpasse konsollen etter ens eget behov og ønske. Det er og å være storforlangende. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det er selvfølgelig helt opp til produsenten hvem de ønsker at produktet skal være attraktivt for. Det betyr ikke at det finnes bedre valg enn andre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har vært på credo jeg, og jeg liker feks ikke vin, noe som strider imot kokkens visjon (maten og vinen er jo valgt sammen for å utfylle hverandre), og utrolig nok kan jeg fint be om eplemost eller vann uten å bli kastet på dør. Og er du ikke enig i at det i det minste er et ørlite snev arrgoanse i holdningen "vi vet bedre enn deg selv hva slags kontrollmetod som fungerer best for deg"? Jeg kjøper meg opplevelser og kultur for min egen del, ikke for kokkens del, ikke for spillskaperens del. Personlig hadde jeg nok vært oftere på feks Credo om man i større grad fikk velge menyen selv, jeg ser på det som en fordel. AtW Hva med X360 og PS3 da? Er det ikke en liten snev av arroganse at de kommer med en fast håndkontroll man må bruke? Hva om jeg vil vifte med hendene når jeg spiller, burde jeg ikke få velge der? Face it, konsollprodusentene har alltid valgt kontroll for oss og enten liker man det eller så hater man det. Jeg f.eks hater dualshock kontrollen og anser den som den største feilen i moderne konsoll kontroll desgine. Men, jeg liker spillene til Playstation, dermed biter jeg i meg hvordan kontrollen er og nyter det essentsielle med en konsoll; spillene. Synes ikke det er noe arroganse i det hele og det store, det er deres valg når de designer. Skulle de begynne å ta hensyn til alle mennesker ønsker om kontroll hadde det blitt vel mange kontrollere å holde styr på. Det summer seg selv at en plass må man skjære gjennom og si "slik blir det" og det er det de gjør. Du får velge om du vil bruke denne kontrollen da, eller la være, det er opp til deg. Men arrogansen synes jeg kommer når folk forlanger at konsolldesignerne skal tilpasse konsollen etter ens eget behov og ønske. Det er og å være storforlangende. Det er en vesentlig forskjell, nemlig at classickontrolleren er en offisiell sak fra nintendo. Men jo, man burde hatt flere inputs å velge i også på 350 og PS3. Kontrollene har noe å si for spillbarheten til et spill. Det er langt ifra irrelevant hva slags kontrollere man har. Forøvrig finnes det greie tredjepartsvarienter til PS om du ikke liker sony sin joypad. De trenger ikke å ta hensyn til alle mennesker, et sted må grensen gå, i mine øyne går den ganske langt over "kun en kontroll", hva er vitsen med å skjære igjennom allerede etter en kontroll? Og har det godt over fra å være et kunstnerisk argument til et praktisk ett nå? Selvsagt må de som lager spill, og de som lager lager konsoller tilpasse seg kundene. Hvem ellers skulle de tilpasse seg? Og kan du ikke vær så snill bare slutte med "man kan velge å la være", det er en selvfølge, alle vet det, og det er irrelevant å bruke som argument imot en kritikk mot et produkt. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ìngen snakket om unntak, det du påstod var direkte feil, man må aldri betale for 6 retter. Man får velge mellom 2 alternativer til hver rett som regel på de beste restaurantene. Jeg har også vanskelig for å tro på historien, og om den er sann har det nok vært gjort som en åpenlagt spøk. Nå kjenner jeg ikke til hvordan det er på bagatell, men på Credo får man velge mellom kjøtt eller fisk. Så får man 6 små retter på rekke og rad og god vin til. That's it. Og når du kommer dit og spør om hamburger så får du ikke det. Enkelt og greit og da må du dra til Burger King. Hva er så vanskelig å forstå med det? Enkelt og greit at historien du fortalte neppe har skjedd. Dette er typiske "vandrehistorier" som blir diktet opp som ren løgn. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvordan kan du vite det? Var du der? Jeg har bare hørt dette fra broren min som jobbet der og som var tilstede. Og hvorfor er det så vanskelig å tro egentlig? Er det så lite troverdig? Tror du ikke sånt forekommer? Da har du sannsynligvis ikke vært så veldig innenfor restaurantbransjen.. Der er det mye svineri og arroganse skal jeg fortelle deg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg har hørt slik tullehistorier fra jeg selv var kokk på tidlig 90 tallet. De går alltid igjen. Lenke til kommentar
offen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Sjønner ikke hva dere mener med "vifting" med kontrollen Håndleddet er alt som skal til, som når man spiller trommer noe av det første man lærer er å bruke håndleddet, det er LANGT ifra slitsomt. Prøv å bruk tromme/håndleddteknikk når du skal slå med sverdet. Kontrollene på Twilight Princess (wii) er som en drøm med en gang du blir vandt med det, etter de første 10% av spillet virker alt naturlig. Folk som ikke gir det en kjangse en gang og dømmer før de starter og kanskje ikke prøver det i det hele tatt har kun seg selv å takke for tapet på en fantastisk spillopplevelse. Det er kun når jeg spiller wii Sports det blir slitsomt for der er det ikke like gøy og bare sitte og vifte med håndleddet. (har ikke spillt det på over et år nå) EDIT: men jeg tror ikke det hadde skadet med å ha multistøtte for kontrollere. Eneste er at de som ikke "gidder" å spille med Wiimote får ikke den samme spillefølelsen. Endret 16. november 2009 av offen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Tror de fleste er kjent med håndleddteknik siden vi har hatt mus en del år. Greia blir uansett at det blir en annen nøyaktighet med en frittflytende kontroller. Endret 16. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg