Gå til innhold

Skikkelig eventyrfølelse i nytt Zelda (Wii)

Anbefalte innlegg

Er mange kunstnere som går addundas fordi deres visjoner ikke stemmer overens med folkets. Derimot tallene til Wii's salg tilsier at der er mange som er enige med Nintendos visjoner, så jeg ser ingen grunn til at de skal endre dette bare for å passe til en mindre gruppe som ikke er enige med kontrollen. Spesielt når denne gruppen har andre konsoller å velge mellom som har den tradisjonelle kontroll typen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er mange kunstnere som går addundas fordi deres visjoner ikke stemmer overens med folkets. Derimot tallene til Wii's salg tilsier at der er mange som er enige med Nintendos visjoner, så jeg ser ingen grunn til at de skal endre dette bare for å passe til en mindre gruppe som ikke er enige med kontrollen. Spesielt når denne gruppen har andre konsoller å velge mellom som har den tradisjonelle kontroll typen.

Tror du virkelig de som bruker wii-moten hadde fått forringet spillopplevelsen også om classic-kontrolleren var støttet? Spørmålet er hvorfor man unødvendig skal "stenge ute" de med denne preferansen. Om man lar folk velge selv, så kan begge leire få det slik de vil.

AtW

Lenke til kommentar
Tror du virkelig de som bruker wii-moten hadde fått forringet spillopplevelsen også om classic-kontrolleren var støttet? Spørmålet er hvorfor man unødvendig skal "stenge ute" de med denne preferansen. Om man lar folk velge selv, så kan begge leire få det slik de vil.

AtW

Om folk får forringet spillopplevelsen med annen kontrollmåte kan godt stemme, vet i alle fall at jeg fikk ikke samme følelsen av Twilight Princess på Gamecube som jeg fikk på Wii, og der var kontrollen bare lett implementert. Tror nok med Wiimotion pluss og f.eks et Star Wars spill med god implementering av sverdfekting ville blitt katastrofalt på en tradisjonell kontroll kontra Wiimoten med Motion pluss.

Så ja, faktisk, tror nok at man kunne fått en dårligere spillopplevelse ved å bruke en tradisjonell kontroll på Wii.

Lenke til kommentar

AtW

Om folk får forringet spillopplevelsen med annen kontrollmåte kan godt stemme, vet i alle fall at jeg fikk ikke samme følelsen av Twilight Princess på Gamecube som jeg fikk på Wii, og der var kontrollen bare lett implementert. Tror nok med Wiimotion pluss og f.eks et Star Wars spill med god implementering av sverdfekting ville blitt katastrofalt på en tradisjonell kontroll kontra Wiimoten med Motion pluss.

Så ja, faktisk, tror nok at man kunne fått en dårligere spillopplevelse ved å bruke en tradisjonell kontroll på Wii.

Vennligst les innlegget mitt igjen, jeg har ikke snakket noe om å fjerne støtten for wii-mote, hele poenget er at folk skal kunne velge.

AtW

Lenke til kommentar

Ja, og hele mitt poeng er at spillopplevelsen blir annerledes i mange av Wii spillene hvis man bruker en annen spillkontroll.

Ser ikke helt problemet, hvis man vil spille Wii får man bare finne seg i Nintendo's visjoner like fult som man får finne seg i andre menneskers visjoner i mange andre ting, som f.eks hotell og restauranter med mer.

Lenke til kommentar
Ja, og hele mitt poeng er at spillopplevelsen blir annerledes i mange av Wii spillene hvis man bruker en annen spillkontroll.

Ser ikke helt problemet, hvis man vil spille Wii får man bare finne seg i Nintendo's visjoner like fult som man får finne seg i andre menneskers visjoner i mange andre ting, som f.eks hotell og restauranter med mer.

Og som sagt, tror du de som bruker wii-moten hadde fått opplevelsen forringet om det var mulig for folk å bruke classic-controlleren også? Du skjønner at man selv kan velge hvilken kontroll man kan bruke? At man ikke MÅ bruke classic-kontrolleren?

Problemet er at produktet kunne vært bedre, mener du det ikke bør være mulig å kritisere hoteller eller restauranter for dårlig service heller? Fordi man bare kunne funnet et annet hotell?

AtW

Lenke til kommentar

Som jeg summerte opp i innlegg 24:

"Så ja, faktisk, tror nok at man kunne fått en dårligere spillopplevelse ved å bruke en tradisjonell kontroll på Wii."

I den forstand at ja, om man velger å bruke en tradisjonell kontroll på Wii tror jeg at man hadde fått en dårligere spillopplevelse.

Lenke til kommentar
Som jeg summerte opp i innlegg 24:

"Så ja, faktisk, tror nok at man kunne fått en dårligere spillopplevelse ved å bruke en tradisjonell kontroll på Wii."

I den forstand at ja, om man velger å bruke en tradisjonell kontroll på Wii tror jeg at man hadde fått en dårligere spillopplevelse.

Ja, men det er ikke svar på spørsmålet mitt.

AtW

Lenke til kommentar
Personlig er jeg ræv lei av Wii. Jeg vil slappe av og spille, ikke vifte med armene. De burda hatt muligheten å bruke "bevegelse" eller ikke.

Dårlige nyheter; Project Natal til 360 og 'vifte-med-armene' prosjekt også til ps3. Konsolltiden er over for deg desverre.

Lenke til kommentar

@ ATWindsor

Går du på Bagatell og ber om pommes frites, burger og ketchup også? Spør bare :) Broren min jobbet på Credo i Trondheim som da er Trondheims svar på Bagatell og der hivde de ut en bråte folk som kom fra McDonalds eller Burger King eller hva det var og ba om hamburger..

På slike steder kan man ikke velge og folk drar ikke dit for å velge heller. De drar dit og betaler masse penger for 6 retter som kokken velger, og med eksperter innen vin som legger frem den beste vinen for maten. Det er snakk om å ta innover seg andre personers visjoner og glemme sine egne for bare et øyeblikk.

Lenke til kommentar
@ ATWindsor

Går du på Bagatell og ber om pommes frites, burger og ketchup også? Spør bare :) Broren min jobbet på Credo i Trondheim som da er Trondheims svar på Bagatell og der hivde de ut en bråte folk som kom fra McDonalds eller Burger King eller hva det var og ba om hamburger..

På slike steder kan man ikke velge og folk drar ikke dit for å velge heller. De drar dit og betaler masse penger for 6 retter som kokken velger, og med eksperter innen vin som legger frem den beste vinen for maten. Det er snakk om å ta innover seg andre personers visjoner og glemme sine egne for bare et øyeblikk.

Det er helt normalt, selv på Bagatell å kunne be om at noe tas bort eller erstattes med noe annet om dine smaksløker ikkke passer kokkens og at man blir kastet på dør vil aldri i verden skje.

Virker som du mener at jo bedre spiseestedet er, jo mer forpliktet er jeg som betaler for måltidet å holde kjeft og ta det jeg får.

Man drar på restauranter for å få et måltid man selv liker for pengene man betaler, og kokkens visjon er noe som tar seg bra ut på et meny kart, men på ingen måte en fast fasit.

Lenke til kommentar
@ ATWindsor

Jeg har vært på credo jeg, og jeg liker feks ikke vin, noe som strider imot kokkens visjon (maten og vinen er jo valgt sammen for å utfylle hverandre), og utrolig nok kan jeg fint be om eplemost eller vann uten å bli kastet på dør. Og er du ikke enig i at det i det minste er et ørlite snev arrgoanse i holdningen "vi vet bedre enn deg selv hva slags kontrollmetod som fungerer best for deg"? Jeg kjøper meg opplevelser og kultur for min egen del, ikke for kokkens del, ikke for spillskaperens del. Personlig hadde jeg nok vært oftere på feks Credo om man i større grad fikk velge menyen selv, jeg ser på det som en fordel.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at man må betale for alle rettene på kartet, tror ikke du har snakket godt nok med bror din. Virker mer som du har sett på Hellstrøm på TV uten få med deg det essensielle.

Man får ikke velge mellom annet enn kjøtt og fisk i all hovedsak. Klart finnes det sikkert unntak, men poenget er at slike steder fungerer på denne måten og folk drar dit for å få en uforventet opplevelse.

Går man på bagatell eller credo og spør om burger og ketchup så kan man ikke forvente å få et smil tilbake.

Da drar man rett og slett ikke dit, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Ìngen snakket om unntak, det du påstod var direkte feil, man aldri betale for 6 retter. Man får velge mellom 2 alternativer til hver rett som regel på de beste restaurantene.

Jeg har også vanskelig for å tro på historien, og om den er sann har det nok vært gjort som en åpenlagt spøk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes Wii-kontrollerne er dårlige, punktum. TP ville vært et bedre spill uten peke-og-vifte-fjaset, og jeg hadde sluppet å bli så stiv i skuldrene. Jeg mistenker sterkt at mange er enige med meg, og hvis jeg har rett, burde det alene være nok til at Nintendo tilbyr et alternativ.

Lenke til kommentar
Ìngen snakket om unntak, det du påstod var direkte feil, man aldri betale for 6 retter. Man får velge mellom 2 alternativer til hver rett som regel på de beste restaurantene.

Jeg har også vanskelig for å tro på historien, og om den er sann har det nok vært gjort som en åpenlagt spøk.

Nå kjenner jeg ikke til hvordan det er på bagatell, men på Credo får man velge mellom kjøtt eller fisk. Så får man 6 små retter på rekke og rad og god vin til. That's it. Og når du kommer dit og spør om hamburger så får du ikke det. Enkelt og greit og da må du dra til Burger King. Hva er så vanskelig å forstå med det?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...