t81d Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei.. jeg har en ide. stor ide... men jeg trenger kunnskap samt litt mere for dette. målet er å skape en slags form for revlusjon innen pc verden. med noe nytt , men som vil komme på markedet i løpet av de neste årene.. Hvem her inne har peiling på å bygge pc. å bygge noe nytt inn i en bærbar pc? pc som skal bygges skal eventult bli en ny data som skal fler prdoduserer og selges til markedet.. i første omgang trenger jeg hjelp med å bygge en prototype.. som skal vises frem til en del investorer. å dette er en helt vanlig bærbar pc.men med noe spesielt innbygd... pga dette er ett prosjekt så kan dette ikke avsløres før du å jeg har fått kontakt å jeg vet du er i stand til å kunne bygge en sånn pc.. betaling vil forekomme enten i form for en engangsum eller aksjer i dete selskapet om investorene er villig å spytte inn noen mill... tilbakemeldingen jeg har fått på dette produktet er sykt bra. mange firmaer der ute som er interessert så lenge prisen ikke blir skremende dyr. så er opp til oss å skape en pc som er like bra som de andre der ute. men med denne tingen... legg igjen spor så jeg kan ta kontakt med dere som er interessert. Kunde potensielle er omkring hele verden. så om dette går bra vil man sitte med en gullgruve.... Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Mange her inne som kan lett bygge bærbare PC'er. Hovedproblemet er tilgang på deler til en rimelig pris, med andre ord leverandør kontakter. Lenke til kommentar
t81d Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Mange her inne som kan lett bygge bærbare PC'er. Hovedproblemet er tilgang på deler til en rimelig pris, med andre ord leverandør kontakter. hei... ja sikkert mange som kan bygge en pc. men klarer du å sette inn deler som egentlig ikke skal være der og lodde. osv? samt lage ett splitter nytt progam som skal klare denne dingsen ? når det gjelder deler til rimelig pris. så er ikke det noe å tenke på i første omgang. prototypen er viktigst.å om den koster 5 10 eller 20 kr så gjør ikke det noe.. avtaler skal man klare og lage med produsenter så fort investorene er inn i bilde.. Lenke til kommentar
t81d Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Mange her inne som kan lett bygge bærbare PC'er. Hovedproblemet er tilgang på deler til en rimelig pris, med andre ord leverandør kontakter. 20 000 kr skulle det vært? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Vel, det er ikke store plassen inni bærbare flest, så kan ikke være store biten. For at et program skal kjøre denne "tingen", må "tingen" bli gjenkjent av OSet. Hvordan skal du få dette til når du lodder den på? Kan ikke si at dette høres så veldig lovende ut. Har du ikke kunnskaper til å få til noe av dette selv, trur jeg heller ikke du har kunnskaper til å lage en realistisk gjennomførbar idé. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bør ikke lodde inne i PC'en i det hele tatt. Lang enklere å henge dingsen på en eksisterende buss, Mini-pci, pcmcia eller usb eller lignende. Da får en masse gratis med tanke på intefacing mot resten av elektronikken og os. Det er også dette som er gjort med masse andre dingser til bærbare i dag, som f.eks. bluetooth, wifi moduler, modem, lydkort etc. Lodd seg inn i elektronikken så er du ute på ville veger raskt, med mindre det bare er snakk om å hente ut strøm og noen få andre signaler. Fleste hovedkort i dag er opptil 6 lags i dag og skikkelig ille å lodde på + at man trenger mye info før en går løs på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå