yates56 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei! Skal da kjøpe meg en ny pc, og har tenkt til å sette den opp med en Linux distro, sansyneligvis Ubuntu. Lurer på om denne da vil fungere greit uten noen problemer. Her er link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 Velger å kjøpe i deler, ettersom at jeg får mer for pengene. Takker for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nesten uten å se på spesifikasjonene, så kan jeg svare at ja den skal fungere plettfritt med Ubuntu. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 flerskjerm opplever jeg fremdeles som buggy på ati driverne. har ikke testet med nvidia og flerskjerm+ubuntu enda.. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg ville anbefalt Nvidia skjermkort. Jeg har Nvidia kort, og flerskjermsoppsett med Ubuntu fungerer fint for meg når jeg prøvde med ubuntu 9,04 (husker ikke hvilken versjon av driveren). Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Kjøp Nvidea om du vil ha en 100% garanti for at alt virker. Kjøp ATI om du vil ha frie drivere og liker at det gir bedre ytelse pr kr Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 ATI har kms-støtte så ATI er definitivt best om man ikke trenger 3D-akselerasjon. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 PC'en skal værekoblet til tv 24/7 og brukes som en mediapc. Hvor mye vil et nvidia kort koste meg om jeg vil ha ca. samme ytelse som Radeon kortet ville gitt? Takker for svar! Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Kjøp Nvidea om du vil ha en 100% garanti for at alt virker.Dream on, nvidia har aldri fungert 100% her, og jeg har hatt mange maskiner. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Jeg kommer til å bestille den PC'en jeg linket til. Fungerer det ikke noe særlig bra med skjermkortet kommer jeg til å kjøpe et nytt. Takker for svar! Endret 6. november 2009 av yates56 Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Kjøp Nvidea om du vil ha en 100% garanti for at alt virker.Dream on, nvidia har aldri fungert 100% her, og jeg har hatt mange maskiner. YMMV, nVidia har alltid fungert 100% her. Passelig mange maskiner også. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Kanskje jeg burde postet denne i GNU/Linux i stedet Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Du sa Ubuntu, og da betyr det at drivere som funker er i boks Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 video akselerasjonen er ivertfall på plass i de frie driverne til ati. så om du ikke trenger skrivebordseffekter og vil ha frie drivere til alt. er ati veien å gå =) Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Kjøp Nvidea om du vil ha en 100% garanti for at alt virker.Dream on, nvidia har aldri fungert 100% her, og jeg har hatt mange maskiner. YMMV, nVidia har alltid fungert 100% her. Passelig mange maskiner også. Desktop effekter funker ennå ikke på min 7900go uansett desktop miljø uten uholdbare bugs, og jeg har prøvd alle driverne i universum. Nvidia driverene hadde KDE4 bug lenge, den trenger du ikke mange sekunder på å google frem, men du bruker kanskje bare Gnome? Diverse nvidia kort opp igjennom segfaultet x, 8600gt er et eksempel. Før ATI tok seg sammen og fikk nvidia til å skjerpe seg var det igrunnen ganske vanlig med trøbbel. Jeg har slitt med å sette modeline og refresh rate manuelt på flere skjermer fordi nvidia driveren ikke detekterte dem. For ikke å snakke om hvor mye tull det har vært med ekstern skjerm og projektor oppigjennom, og jeg trenger ikke gå lengre bak enn 190 driveren til nvidia for å ha opplevd trøbbel der. Ustabilitet er også en gjenganger, hvor det egentlig bare gjelder å prøve seg frem til en versjon som er stabil. Hvis du ikke har opplevd problemer, så har du begrenset bruk. Endret 6. november 2009 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå