Gå til innhold

Nyinnkjøpt Nokia E52 - Inntrykk og noen små spørsmål!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Da var min kliss nye Nokia E52 i sort ankommet og jeg har lekt meg litt med den :) Til nå har jeg fått synkronisert kalenderen og kontaktene mine med outlook, noe som gikk knirkefritt. Ellers har jeg prøvd ut funksjoner som facebook og youtube på mitt trådløse nett.

Til nå er jeg storfornøyd og telefonen virker robust og solid, dog jeg skulle gjerne sett at navigeringstasten var litt større, men det er sikkert bare en vanesak :)

Så over til spørsmålene :) Jeg har nemlig aldri hatt en slik "smarttelefon" før og lurer på følgende:

- Kan jeg lukke programmene _helt_ på en enkel måte eller stille inn slik at de lukkes automatisk etter en viss stund?

- Når jeg bruker gps'en (står at jeg har "gratis" gangnavigering) Bruker telefonen utelukkende gps-signaler, eller må jeg betale for datatrafikk?

- Kan jeg få den til å automatisk synkronisere med outlook over det trådløse nettverket mitt når den kobles på dette? Eller er jeg nødt til å bruke Nokia Pcsuite og kabel?

Håper noen kan gi noen kloke svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Jess. Hold inne menytasten, til det kommer opp en liste over kjørende programmer. Marker kjørende program med kørsern, og trykk slett-tasten.

2: Den bruker datatrafikk til å laste ned kartene, men de kan du også legge inn via pcen. Ellers har mobilen noe som heter agps, som bruker mobilnettet til å få en raskere lokasjon. Detnne funksjonen bruker rundt 2-3 kb, så noen kostbar affære er det ikke :)

3: Vet ikke.

Forøvrig, gratulerer med ny telefon :thumbs:

Lenke til kommentar

Wow, det var raskt så sent på kvelden! :)

Okay, skjønner :) Skal man ha svært mange programmer kjørende for at mobilen bli nevneverdig treg? Har egentlig ikke lagt noe særlig merke til det enda, så er vel bare å vente og se når den blir suppete :)

GPS er egentlig ikke et must for meg, men er jo fint å kunne bruke hvis man skulle trenge det, så får se om jeg tar meg tid til å legge inn noen kart :)

Takk for super hjelp :D

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

Altså, E52 er utstyrt med en veldig rask prosessor på 600 mhz, og greit med minne. På min 5800 som har en vanvittig mye tregere cpu har jeg i grunn aldri opplevd tregheter med flere programmer oppe (5-6). Så klart, for hvert program du har oppe vil det være mindre ressurser igjen til resten av telefonen, men tatt i betraktning hva slags prosessor det er som sitter i E52 skal det nok en del til før du i det hele tatt merker noen forskjell. Du bør likevel ha i bakhodet at for hvert program du har kjørende i bakgrunnen, jo mer batteri bruker telefonen din.

God natt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...