zebe Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Har ett XFX GeForce 8800GTS som jeg lurer på om går å bruke i min nye pc mens jeg venter på Radeon HD 5870. Det er altså PCI Express x16 i et hovedkort for PCI Express 2.0. Takk for svar! Endret 5. november 2009 av zebe Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ja, det vil fungere. Regner med at det er et 2.0-kort det også, uansett vil et 1.x-kort fungere i 2.0-slot. x16 er ikke et versjonsnummer, men sier hvor mange kanaler/"lanes" kortet har, eller fysisk hvor stor slott det opptar på kortet som da avgjør maksimal overføringskapasitet. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 PCIe er som SATA, PCIe er både frem og bakoverkompatibel. Det vil med andre ord si at du kan bruke PCIe 2.0 skjermkort på et PCIe hovedkort, og PCIe skjermkort på PCIe 2.0 hovedkort. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Flott, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå