Gå til innhold

Stasjonær Pc til spilling

Anbefalte innlegg

Stesønnen skal nå få seg ny stasjonær pc. Han trenger den til spill siden han har bærbar til skolearbeid. De siste årene har jeg kun kjøpt bærbare selv, så trenger litt hjelp til valg av pc og skjerm. Han er snart 18(selvfølgelig opptatt av at dette skal være bra), som sagt mest til spill og max ca 10tusen for skjerm og pc hadde vi tenkt.

Han har selv ett ønske, men jeg vil gjerne høre med dere som kan dette ordentlig.

Hadde blitt veeeldig glad hvis jeg kunne kjøpt dette på elkjøp da han helst skulle hatt det igår :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal han spille skytespill må du få kjøpt en 120hz lcd skjerm. Det er ikke mange utvalg der, "ny" teknologi. Er vel kun samsung 2233rz og viewsonic 2268wm el noe sånt. LCD 120hz (hertz)

Resten får andre ta seg av. Jeg vil anbefale 5770 skjermkort fra ATI eller bedre.

Kjøp noe med 2 harddisker, en for system, en for lagring/spill.

Lenke til kommentar
Skal han spille skytespill må du få kjøpt en 120hz lcd skjerm. Det er ikke mange utvalg der, "ny" teknologi. Er vel kun samsung 2233rz og viewsonic 2268wm el noe sånt. LCD 120hz (hertz)

Resten får andre ta seg av. Jeg vil anbefale 5770 skjermkort fra ATI eller bedre.

Kjøp noe med 2 harddisker, en for system, en for lagring/spill.

Takker, da har jeg skjerm :) Den var jo litt dyr, så da kommer det jo ann på hvor mye selve pc'n koster. Han har ikke ett sånn kjempebehov for lagringsplass Så den trenger ikke være alverden. JApp skytespill, er vel CS det går i :)

Iq mons: TAkk for det, men jeg vil gjerne kjøpe det her i byen med garanti og det der siden den ikke er til meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...