Barryl Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei! Har problemer med at, hvist jeg og dama holder på en lengre stund med klining/tafsing, rett og slett ting som gjør med opphisset til å få ereksjon, hvist vi holder på for lenge uten at jeg får gjort noe mere, altså får en utløsningm så har jeg problemer med at jeg får ont i testiklene og den ene hovner opp. Er dette normalt? Er det noen som har noen meninger/erfaringer rundt dette? Takk på forrhånd! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det kan være 1. Testikkelkreft (lite sansynlig, men fult mulig) 2. Infeksjon i bitestikkel eller testikkel. Dette er enganske vanlig plage, men gir en hoven, rød, varm og smertefull pung, gjerne med illeluktende urin og svie ved vannlating. Som regel skyldes det en vanlig urinveisinfeksjon, men kan noen ganger skyldes feks klamydia. 3. Vridning av testikkelen. Testiklene henger i en slags snor av sædleder og blodårer ned i pungen, og vrir testikkelen seg rundt kan blodstrømmen avklemmes. Dette gir svært sterke smerter, og gjerne hovenhet. Dette er en akutt-tilstand hvor man må utføre kirurgi innen kort tid. 4. Svulst i testikkelen. Svulst utenfor testikkelen er uvanlig, men i testikkelen kan det oppstå svulster med varierende grad av aggressivitet. Du kan kjenne på testikkelen om den er glatt og jevn, er den ikke det bør du undersøkes for en mulig unormal knute eller vekst. Jeg hadde en stund plager med konstant svie på testikkel. Det kom litt i bølger, men man kjente hele tiden ubehag. Jeg ble veldig redd da jeg fikk smerter i ryggen samtidig, for dette er symptomene man vanligvis får ved testikkelkreft. Flere i familien min har opperert for testikkelkreft, så jeg var veldig snar med å ringe lege med en gang det oppstod smerter. Jeg ble sendt rett på legekontoret neste dag med en de åpna. Testikkelkreft er noe som haster for at det ikke skal spre seg, så her gjelder det å være veldig raskt ute med å undersøke seg. Det viste seg at jeg hadde fått noen ørsmåe kalkdannelser eller noe på en av testiklene. Dette er ganske vanlig og mange har det uten å vite om det. Jeg ble sjekket med ultralyd og alt på poliklinikken. Jeg fikk ingen medisiner for det eller noe sånt og jeg ble fortalt at smerten gikk over etter noen dager. Dagen etter sykehusbesøket forsvant alt smerte og jeg har ikke kjent noen ubehag etter det. Dette er nå 1 år siden. Jeg mener å huske legen sa jeg skulle sjekkes hver sjette år eller noe for å se til at kalkdannelsen ikke vokste. Er ikke 100% sikker på om det var kalk men.. orker ikke å lete opp brevet hvor det står nå. Lenke til kommentar
Barryl Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Tusen takk for det gode og vellutfylte svaret! Det er mange muligheter. Har faktisk hadt vridning av testikkel noen år tilbake, ble opperert. Det er den verste smerten jeg noen gang har hadt. Du nevnte klamydia, har hadt ubeskyttet sex 3 ganger med 3 forsjellige mellom 2007 og slutten av 2008 uten og skjekket meg for sykdommer. Tror jeg starter med det da Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Tror så absolut du burde oppsøke lege for en undersøkelse Det er ikke veldig smart å ha ubeskyttet sex med 3 stk. Bruk kondom neste gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg