inaktiv000 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har stort sett skrevet C i teksteditorer når det er for Linux, og brukt IDE (f. eks. AVR Studio) for mikrokontrollere. Det siste alternativet synes jeg fungerer mye bedre, finnes det tilsvarende IDE når man skriver for PC? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 For pc, mener du windows siden du allerede har nevnt linux? Hva med eclipse eller visual studio. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hvis du har brukt avr studio 32 så er overgangen til eclipse relativt liten. Code::Blocks er også en ide du burde se på, den fungerer både i linux og windows (som også eclipse gjør). Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Har brukt AVR Studio 4 for 8-bits kontrollerne. Har også brukt Eclipse for Java. Tenker først og fremst på en IDE for linux, med funksjon for debugging (det har kanskje de fleste?). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Code::Blocks har debugger (gdb) og funker for Linux. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Code::Blocks, Eclipse, NetBeans, KDevelop.. finnes en masse, alle disse skal støtte alt du ser etter, i varierende grad.. Lenke til kommentar
Veix Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Brukte Eclipse (linux versjonen) til et prosjekt med distribuert sanntidssystem i c, og støtten for debugging versjonskontroll og generelle plugins fungerte egentlig ganske bra. AVR32 Studio er jo som nevt bygget på eclipse. Jeg foretrekker selv å jobbe etter unix filosofien om at programmer skal "do one thing and do it well", og bruke enkel teksteditor og egene scripts. Er litt befriende at alle maskiner jeg logger inn på har mulighet til å kjøre vim med min egen konfigurasjon Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg synes det er befriende å ha en maskin med Visual Studio Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Anbefaler sterkt Code Blocks. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Anbefaler sterkt Code Blocks. Hiver meg på denne. Code::Blocks er absolutt et bra IDE for C++. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Code::Blocks er fin. For mindre prosjekter synes jeg det er ganske greit med Geany + en enkel Makefile. Endret 13. november 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå