Lethargus Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hei, lurer på om noen kan gi meg tips om hva slags minstekrav jeg bør ha hvis jeg skal kjøpe en bærbar pc. Maskinen vil bli brukt til video redigering, dvs capturing og behandling av video. Har noen tips...? Lenke til kommentar
gudbrand Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hei, jeg lurer på det samme. Har du fått noen tips? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hvis det er snakk om digital video, så er det eneste kravet at maskinen har FireWire (IEEE 1394) port. Ellers er det bare prosessorkraften som har betydning for hvor fort det går. Det lureste vil da være å kjøpe en maskin med desktop-P4, siden disse både er raske og prisgunstige. Lenke til kommentar
ols Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 bør dessuten ikke bråke som et jetfly. og ha god fargegjengivelse i skjermen, so dessuten bør være lys-svak nok til behagelig bruk innendørs, og lys-sterk nok til utendørs bruk. desverre er de som tester bærbare lite opptatt av slike ting... jeg ville også sett til at lydkortet er ok. jeg ville jo helst slippe å drasse rundt på et eksternt lydkort. desverre blir dette heller aldri nevnt, når maskinene omtales... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hastigheten på HD har utrolig mye å si når man jobber med videoredigering! Mye RAM er heller ikke å fornekte. Men det er valg av riktig software som vel utgjör den störste forskjellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå